თანდათან უფრო და უფრო მეტი საჰაერო მგზავრი იყენებს მობილურ და უკონტაქტო ტექნოლოგიებს, მაგრამ COVID-პანდემიამ პროცესი ოდნავ შეანელა, –  დაასკვნეს SITA-ს ექსპერტებმა.

Passenger IT Insights-ის ანგარიში აჩვენებს, რომ მოგზაურებმა 2022 წლის სამ თვეში 2020 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, გაზარდეს მობილური მოწყობილობების გამოყენება დაჯავშნისთვის, ბორტზე და ბარგის ასაღებად.

მგზავრები ასევე უფრო მეტად ირჩევენ საზღვრის კონტროლისა და იდენტიფიკაციის ავტომატიზებულ სისტემებს.

SITA-მ ასევე დაადგინა ადრეული ტექნოლოგიების დანერგვის შენელება, მათ შორის შემოწმების და ბარგის დამუშავების, ხელით დამუშავების სასარგებლოდ.

სასაზღვრო რეგულაციები და Covid-შეზღუდვები მოგზაურებს პერსონალთან უფრო მეტი კომუნიკაციისკენ უბიძგებდა.

ამავდროულად, კვლევამ აჩვენა, რომ რაც უფრო მეტი ტექნოლოგიაა მოგზაურობის დროს, მით უფრო ბედნიერები არიან მგზავრები.

საინტერესოა, რომ გამოკითხულთა 87%-ს აქვს დადებითი ემოციები იდენტიფიკაციის პროცედურასთან დაკავშირებით, რაც 11%-ით მეტია 2016 წლის მაჩვენებლებთან შედარებით. იგივე ეხება ბარგის გადამუშავებას – მგზავრების 84%-ი ფრენის ამ ნაწილს აფასებს “+” ნიშნით (მატება 9%).

“მგზავრები სულ უფრო ხშირად მიმართავენ მობილურ და უკონტაქტო სერვისებს, რათა მათი მოგზაურობა მაქსიმალურად შეუფერხებელი იყოს. საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენება დღეს საჰაერო მოგზაურობის აღდგენის მიზნით სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია და ასევე მნიშვნელოვანია ხვალინდელი ციფრული მოგზაურობის შემდგომი პანდემიისთვის“, – განაცხადა SITA-ს აღმასრულებელმა დირექტორმა დევიდ ლავორელმა.

SITA Passenger IT Insights-ის კვლევამ აჩვენა, რომ ტურისტები 2023 წლიდან აპირებენ უფრო მეტად საჰაერო ტრანსპორტის გამოყენებას, ვიდრე პანდემიამდე: საშუალოდ, ბიზნეს ტურისტს ექნება 2,93 რეისი წელიწადში, შედარებით 3,9 რეგულარულზე.