ავსტრალიის უმსხვილესმა ავიაკომპანიამ Qantas-მა დაადასტურა, რომ განხორციელდა კიბერშეტევა მესამე მხარის საკონტაქტო ცენტრზე, რის შედეგადაც მომხმარებელთა პირადი მონაცემები — სახელები, ელექტრონული ფოსტის მისამართები და მგზავრობის ნომრები — გავრცელდა.
კომპანიის ცნობით, დარღვევამ 6 მილიონი მომხმარებლის მონაცემებზე იქონია გავლენა. თუმცა ფინანსური ინფორმაცია და პასპორტის დეტალები არ დაზარალდა, რადგან ეს მონაცემები ბაზაში არ ინახებოდა.
„ჩვენ ჯერ კიდევ ვადგენთ, რამდენად მასშტაბურია კომპრომეტირებული მონაცემები, თუმცა ველით, რომ რიცხვი მნიშვნელოვანი იქნება“, — ნათქვამია Qantas-ის განცხადებაში.
ავიაკომპანიამ უკვე შეაჩერა ინფორმაციის გაჟონვა და ინფორმირება მოახდინა ავსტრალიის კიბერუსაფრთხოების ცენტრსა და ფედერალურ პოლიციასთან.
ინციდენტმა ახალი შეშფოთება გამოიწვია Qantas-ის მონაცემთა უსაფრთხოების პოლიტიკის მიმართ, რომელიც ბოლო წლებში არაერთ კრიტიკას წყვეტს.
შეგახსენებთ, რომ Qantas-ი 2022 წელსაც გახდა კიბერშეტევის სამიზნე, როდესაც ჰაკერებმა დაახლოებით 10,000 მომხმარებლის მონაცემები მოიპოვეს — ეს ერთ-ერთი ყველაზე მასშტაბური დარღვევა იყო ავიაკომპანიის ისტორიაში.