Ryanair-სა და Wizz Air-ს ბარგის გაბარიტების შემოწმების გამო პრობლემები შეექმნათ.

მგზავრები აეროპორტებში ბარგის ზომის მკაცრი და არათანაბარი შემოწმების ზრდაზე ჩივიან. საჩივრები ძირითადად ეხება პოპულარულ დაბალბიუჯეტიან ავიაკომპანიებს — Ryanair-სა და Wizz Air-ს.

როგორც იუწყება e-gospodarka.pl, პოლონეთის კონკურენციისა და მომხმარებელთა უფლებების დაცვის ოფისის (UOKiK) პრეზიდენტმა უკვე დაიწყო პროცედურები ამ ავიაკომპანიებთან მიმართებით, რათა შეამოწმოს, არღვევენ თუ არა მგზავრთა უფლებებს დამატებითი გადასახადების დაკისრების გზით.

რა პრობლემებია:

  • მგზავრებს ეუბნებიან, რომ ბარგი “მეტისმეტად დიდია”, მიუხედავად იმისა, რომ იგი კომპანიის მიერ დასაშვებ ზომებს შეესაბამება.

  • ბარგის გადამოწმება ხორციელდება სპეციალურ ჩარჩოში (საიზერში), რომელიც, როგორც ირკვევა, ზოგჯერ უფრო პატარაა, ვიდრე კომპანიების ოფიციალურად გამოცხადებული საზომი სტანდარტები.

  • ბარგის შემოწმება ხდება დაჩქარებულად და გადაზომვის ან გადამოწმების შესაძლებლობის გარეშე, რაც მგზავრებს ხშირად აიძულებს ადგილზე გადაიხადონ დამატებითი საფასური ან ხელახლა გადაალაგონ ბარგი.

  • მომხმარებლების აზრით, ეს პრაქტიკა მიზანმიმართულია დამატებითი შემოსავლების მისაღებად.

როგორ რეაგირებს მარეგულირებელი ორგანო:

UOKiK უკვე იკვლევს შემდეგ საკითხებს:

  • ავიაკომპანიების მიერ ბილეთის შეძენისას მიცემულ ინფორმაციას

  • ბარგის გაზომვის მეთოდსა და პროცედურას

  • დამატებითი გადასახადების გამოთვლის წესებს

  • გადაუხდელობის შემთხვევაში გამოყენებულ სანქციებს

  • საჩივრების განხილვის მექანიზმებს

ორგანოს ხელმძღვანელი ტომაშ ხრუსტნი ხაზს უსვამს, რომ ევროკავშირის სასამართლოს გადაწყვეტილებით, გონივრულ წონასა და ზომაში არსებული ხელბარგი უნდა ჩაითვალოს ტრანსპორტირების ფასში ჩადებულ მომსახურებად და მასზე დამატებითი გადასახადი დაუშვებელია.