თანამედროვე ავიაციაში ულტრა-გრძელი პირდაპირი ფრენები ერთ-ერთ ყველაზე შთამბეჭდავ საინჟინრო მიღწევად ითვლება. ასეთი რეისები კონტინენტებს შორის კავშირს გაჩერების გარეშე უზრუნველყოფს და მნიშვნელოვნად ამცირებს მგზავრობის დროს.

ულტრა-გრძელი ფრენები შესაძლებელი გახდა თანამედროვე თვითმფრინავების, მათ შორის Airbus A350-ისა და Boeing 787-ის გამოყენებით. ეს რეისები ძირითადად ემსახურება მაღალი მოთხოვნის მქონე ქვეყნებს, როგორიცაა აშშ, დიდი ბრიტანეთი, კანადა, ავსტრალია და გერმანია.

მსგავსი მარშრუტები განსაკუთრებულ ყურადღებას უთმობს კომფორტს, საწვავის ეფექტიან გამოყენებასა და პრემიუმ სერვისებს, რადგან ზოგიერთი ფრენის ხანგრძლივობა 18 საათსაც აღემატება. ამ სეგმენტის პიონერ ავიაკომპანიებად მიიჩნევიან Singapore Airlines, Qantas და Emirates.

ავიარეისები ძირითადად აკავშირებს მსხვილ ბიზნესჰაბებს და მგზავრებს 4–6 საათს უზოგავს, რადგან შუალედური გადაჯდომა აღარ არის საჭირო.

როგორ ხორციელდება ასეთი ფრენები
ულტრა-გრძელი რეისებისთვის თვითმფრინავები ოპტიმიზებულია მსუბუქი მასალებით, დამატებითი საწვავის რეზერვებით და ნაკლები რაოდენობის სავარძლებით. ეკიპაჟი მუშაობს ცვლებში, ხოლო მგზავრებისთვის გამოიყენება განწყობის განათება, გაუმჯობესებული ჰაერის წნევის სისტემები და სპეციალურად შერჩეული კვება, რაც ჯეტლაგის შემცირებას უწყობს ხელს.

ამჟამად მსოფლიოში ყველაზე გრძელი პირდაპირი რეისი Singapore Airlines-ს ეკუთვნის და სინგაპურს (SIN) ნიუ-იორკთან (JFK) აკავშირებს. ფრენის მანძილი 9 500 მილზე მეტია, ხოლო ხანგრძლივობა დაახლოებით 18 საათი და 40 წუთი.

Qantas-ის Project Sunrise-ის ფარგლებში ჩატარებულ კვლევით ფრენებზე (მაგალითად, ნიუ-იორკი – სიდნეი) სპეციალურად მოწმდებოდა პილოტების დაღლილობა, მგზავრების კეთილდღეობა და ბიორიტმების ადაპტაცია ფრენის დროს.