საავიაციო მონაცემების ანალიზის პლატფორმის, Cirium-ის ექსპერტების გათვლებით, 2044 წლისთვის მსოფლიოს ავიაკომპანიებს დაახლოებით 46,500 ახალი თვითმფრინავი მიეწოდებათ. ახალი საჰაერო ხომალდების საერთო ღირებულება $3.4 ტრილიონს შეადგენს.

ანალიტიკოსების პროგნოზით, მიწოდებების უმეტესი ნაწილი ინდუსტრიის გიგანტებზე — Airbus-სა და Boeing-ზე მოვა:

  • ისინი მიიღებენ ყველა მიწოდების 85%-ს.

  • მათი წილი საერთო ღირებულების 92% იქნება.

  • დანარჩენი 15% გადანაწილდება სხვა მწარმოებლებზე, მათ შორის Embraer-სა და Comac-ზე.

Cirium-ის მონაცემებით, ავიაციური პარკის ყველაზე დიდი ზრდა ამჟამად აზიურ ბაზრებზე (როგორიცაა ჩინეთი და ინდოეთი) შეინიშნება. აზია-წყნარი ოკეანის რეგიონზე მოდის ყველა ახალი ხომალდის მიწოდების 45%.

ამასთან, მსოფლიო ავიაციური ფლოტის 71% ვიწროფუზელაჟიან ლაინერებს შეადგენს, ხოლო ფართოფუზელაჟიანი ხომალდების წილი პანდემიამდელ დონეზე დაბალია.

ექსპერტების შეფასებით, მომდევნო შვიდი წლის განმავლობაში მიწოდებული ლაინერების რაოდენობა წინა პროგნოზებთან შედარებით 6%-ით შემცირდება, რადგან მწარმოებლები ვერ შეძლებენ ვიწროფუზელაჟიანი ლაინერების საჭირო მოცულობით წარმოებას. მიუხედავად ამისა, გრძელვადიან პერსპექტივაში თვითმფრინავების მიწოდება 1%-ით გაიზრდება.

კომპანიები გააგრძელებენ შემდეგი თაობის ეკოლოგიურად სუფთა თვითმფრინავების წარმოებას, რათა დაეხმარონ ინდუსტრიას ნულოვანი გამონაბოლქვის დონის მიღწევაში.

Cirium-ის ანალიტიკოსები აღნიშნავენ, რომ მიწოდების პროგნოზებზე უარყოფით გავლენას მოახდენს რამდენიმე ძირითადი პრობლემა:

  1. მიწოდების ჯაჭვში შეფერხებები – რაც კომპონენტების მიწოდების დაგვიანებას იწვევს.

  2. კვალიფიციური კადრების დეფიციტი.

  3. გეოპოლიტიკური არასტაბილურობა.

  4. ახალი მოდელების სერტიფიცირების შეფერხებები.