მოგზაურობის დაჯავშნის გლობალურმა პლატფორმამ Omio-მ თავისი პირველი ყოველწლიური NowNext ანგარიში გამოაქვეყნა, რომელიც ასახავს ტენდენციებს, რომლებიც აყალიბებდნენ მოგზაურობას 2024 წელს და მის შემდგომ. კვლევის ფარგლებში ათასობით ევროპელი და ამერიკელი მოგზაური გამოიკითხა. შედეგების მიხედვით გამოიკვეთა ფაქტორები, რომლებიც გავლენას ახდენენ ტურისტების დაჯავშნის გადაწყვეტილებაზე.
1. მეგაპოლისების წესი.
დისტანციური მიმართულებები ბოლო წლებში უფრო პოპულარული გახდა, მაგრამ მეგაპოლისები კვლავ იზრდება: მოგზაურთა 60% გეგმავს 2025 წელს დიდ ქალაქების მონახულებას. ტურისტებს ქალაქში არ იზიდავს მხოლოდ საკულტო ღირსშესანიშნაობები, არამედ კულინარიული გამოცდილება, კონცერტები და სპორტული ღონისძიებები.
2. მარტო მოგზაურები.
საკუთარი თავის აღმოჩენიდან დაწყებული ჰორიზონტის გაფართოებამდე, დამოუკიდებლობიდან თავდაჯერებულობამდე, მარტო მოგზაურობას ბევრი სარგებელი მოაქვს, წერენ ექსპერტები. ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში, ამ ტენდენციამ დიდწილად იმოქმედა ქალებზე, მაგრამ მალე დავინახავთ მარტო მოგზაურობის კაცების რაოდენობის ზრდას: მაგალითად, 2025 წელს მამაკაცების 30% გეგმავს მარტო მოგზაურობას ქალების 23%-ის წინააღმდეგ.
3. სირთულეები თარგმანში.
მოგზაურები ასახელებენ ენობრივ ბარიერებს და უცნობ სატრანსპორტო ქსელებში ნავიგაციის სიძნელეს, როგორც სტრესის მთავარ წყაროს, გამოკითხულთა თითქმის მესამედს (29%) უჭირს საზოგადოებრივი ტრანსპორტით სარგებლობა. 2025 წელს ტურისტები უფრო მეტად დაეყრდნობიანტექნოლოგიას საერთაშორისო მოგზაურობისთვის: 44%-მა თქვა, რომ გამოიყენებდა AI-სმოგზაურობის დაგეგმვისა და დაჯავშნისას (27% 2024 წელს).
4. მზის ამოსვლა.
მიუხედავად იმისა, რომ არასეზონი უზრუნველყოფს უფრო ხელმისაწვდომ საცხოვრებელს და დასვენების საშუალებას, მოგზაურებს არ შეუძლიათ გაუძლონ მოგზაურობას ზაფხულის პიკის სეზონზე. წელს მოგზაურთა 74%-მა აღნიშნა, რომ ივნისი, ივლისი და აგვისტო საუკეთესო დროა მოგზაურობისთვის. მსგავსი სურათია მოსალოდნელი 2025 წელსაც: გამოკითხულთა 76%-მა ხმა მისცა ზაფხულის არდადეგებს.
5. ხელოვნური ინტელექტი.
დასასვენებელი ადგილის არჩევა ყოველთვის ადვილი არ არის. ზოგადად, საუკეთესო ადგილის ძიებისას ტურისტები შესაძლოა დაიბნენ. გასაკვირი არ არის, რომ საზრიანი მოგზაურები სულ უფრო ხშირად იყენებენ ხელოვნურ ინტელექტს და სოციალურ მედიას: 2024 წელს გამოკითხულთა 45%-მა აღმოაჩინა მოგზაურობის შთაგონება სოციალურ მედიაში.
6. მდგრადი მოგზაურობა.
მოგზაურობა სულ უფრო და უფრო ცნობიერი ხდება: ტურისტები ცდილობენ მინიმუმამდე დაიყვანონ შვებულების უარყოფითი შედეგები. გამოკითხულთა ნახევარზე მეტი (58%) უფრო მეტად მიემგზავრება ისეთ მიმართულებებში, რომლებიც ხელს უწყობენ მდგრად მოგზაურობას, ხოლო 44%-მა აღნიშნა, რომ ადგილობრივი ბიზნესისა და რესტორნების მხარდაჭერა მათი მოგზაურობის გეგმის „ძირითადი კომპონენტია“.