მოგზაურობის ბიუჯეტი 2023 წლის მეორე ნახევარში გაიზრდება, მიუხედავად იმისა, რომ კომპანიები ცდილობენ შეამცირონ ხარჯები ონლაინ ტექნოლოგიების საშუალებით. ამის შესახებ ნათქვამია Morgan Stanley-ის კვლევაში, რომლის დროსაც გამოიკითხა 92 მოგზაურობის მენეჯერი მთელი მსოფლიოდან.
კვლევის ავტორები ვარაუდობენ, რომ საქმიანი მოგზაურობის ხარჯები გაიზრდება 9.4%-ით მიმდინარე წლის მეორე ნახევარში და 8.4%-ით 2024 წელს. ამავდროულად, ამ წლის პირველი ნახევრის მაჩვენებელი 10,9%-ით მეტია 2022 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, როდესაც იყო ომიკრონის აფეთქება. მოხსენების თანახმად, საქმიანი მოგზაურობის მთლიანმა გლობალურმა ხარჯმა დაახლოებით 5 მილიარდი დოლარი შეადგინა.
ანალიტიკოსების აზრით, სასტუმროს ოპერატორების უმეტესობა ელოდება შემოსავლის ზრდას თითო ნომერზე (RevPAR) 2024 წელს 1-დან 4,5%-მდე წლის განმავლობაში.
ზოგადად მომენტები არის, მაგრამ ისინი შეიძლება იყოს მცირე ნუგეში მოგზაურობის მენეჯერებისთვის, რომლებიც იძულებულნი არიან გადახედონ თავიანთი მოგზაურობის ბიუჯეტს ავია მგზავრობის გაზრდის გამო. ექსპერტები წერენ, რომ რესპონდენტები “ფასის ზრდას და მაკროეკონომიკურ გაურკვევლობას” სერიოზულ დაბრკოლებად უწოდებენ საქმიანი მოგზაურობისთვის.
ამ პრობლემების გადასაჭრელად გამოკითხულთა 39% გეგმავს საშუალო დონის სასტუმროების უფრო ხშირად დაჯავშნას. 27%-დან 37%-მდე გაიზარდა მათ რიცხვი, ვინც აპირებს ნაკლები მაღალი დონის სასტუმროს დაჯავშნას ხარჯების შემცირების მიზნით.
კორპორაციები ასევე მართავენ ვირტუალურ შეხვედრებს, რაც ხელს უწყობს მოგზაურობის ბიუჯეტის დაზოგვას. ექსპერტების აზრით, წელს მსგავსი შეხვედრები მივლინებების მთლიანი მოცულობის დაახლოებით 18%-ს ჩაანაცვლებს.