An-225 Mriya და An-124 Ruslan სატრანსპორტო თვითმფრინავების მეთაურმა, დიმიტრი ანტონოვმა განაცხადა, რომ მსოფლიოში ყველაზე დიდი Mriya თვითმფრინავის მეორე ეგზემპლარი უკვე 70%-ით მზადაა. მისი თქმით, ძირითადი ელემენტები – ფიუზელაჟი და ფრთა – კარგ მდგომარეობაშია შემონახული, რაც შესაძლებელს ხდის მშენებლობის დასრულებას.

ანტონოვმა თქვა, რომ ფიუზელაჟი და ფრთა შეიქმნა ჯერ კიდევ 1990 წელს მეორე An-225-ის წარმოების გეგმის ფარგლებში. თუმცა, საბჭოთა კავშირის დაშლის შემდეგ, პროექტი გაიყინა.

„სსრკ-ს დაშლა რომ არ ყოფილიყო, რამდენიმე წელიწადში ორი თვითმფრინავი გვექნებოდა, მაგრამ ეს არ შესრულდა. ის მთელი 30 წელია კარგ მდგომარეობაშია და შესაძლებელია მისი აშენება – სამუშაოს 30%-ის გაკეთება: ახალი თვითმფრინავის აღჭურვა“, – განაცხადა მან.

იმავდროულად, მეორე An-225 თვითმფრინავის 70 პროცენტიანი მზადყოფნის შესახებ ცნობილი იყო ერთი წლის წინ. ჯერ კიდევ 2023 წლის ნოემბერში ანტონოვმა განაცხადა, რომ თვითმფრინავის ფიუზელაჟი და ფრთა მზად იყო.

„გასაკეთებელი რჩება აღჭურვილობა – ფრენის კონტროლის სისტემები, საწვავი, ჰიდრავლიკური სისტემები ყველა ეს სისტემა იქნება უახლესი და ჩვენ შევძლებთ გამოვიყენოთ Ruslans-ზე“, – განაცხადა ერთი წლის უკან ანტონოვმა.

შეგახსენებთ, რომ მეორე An-225 თვითმფრინავის აგების მიზანშეწონილობის შესახებ მოსაზრებები განსხვავებულია. მაგალითად, ანტონოვი დარწმუნებულია, რომ უკრაინას სჭირდება Mriya თვითმფრინავის მაღალი ეკონომიკური ეფექტურობის გამო. გარდა ამისა, მან დასძინა, რომ ეს თვითმფრინავი არის “ამ კლასის თვითმფრინავების მართვის უკრაინის უნარის სიმბოლო”.

ANTONOV-ის მთავარი დიზაინერის მოადგილემ An-124 და An-225 პროექტებში, ანატოლი ვოლნიანკომ განაცხადა, რომ ამჟამად არ არის პრაქტიკული თვითმფრინავის აღდგენა. ფაქტია, რომ დანადგარის აშენების სავარაუდო ღირებულება 500 მილიონი ევროა და სახელმწიფოსთვის ძალიან ძვირია ომის პირობებში ასეთი თანხების ინვესტიცია.