Amadeus-ის ექსპერტებმა 2025 წლის წლისთვის მოგზაურობის ტენდენციები გამოავლინეს. ანგარიშში Travel Trends for 2025, რომელიც სააგენტო Globetrender-ის მონაწილეობით არის შედგენილი, მოიცავს ხუთ მთავარ პუნქტს.
1. ძველი მარშრუტები ახლებურად.
მოგზაურები მარშრუტებს ირჩევენ „მათი წარსულიდან“. მაგალითად, მოგზაურობისას მათ სურთ მოინახულონ ადგილები, რომლებიც დაკავშირებულია მათ ბავშვობასთან, სტუდენტურ ცხოვრებასთან ან თაფლობის თვესთან. გარდა ამისა, მოგზაურობის ანალიტიკოსები აკვირდებიან ტურისტების ინტერესის აღორძინებას კლასიკური „ბორბლებზე დასვენებისა“ და კემპინგის მიმართ.
2. პერსონალიზებული ფრენები.
ავიაკომპანიები გააუმჯობესებენ ტექნოლოგიებს, რომლებიც მგზავრებს ბორტზე პერსონალურ მომსახურებას შესთავაზებენ. კვლევის ავტორები განმარტავენ, რომ ავიაკომპანიები მგზავრებს უკვე დაპირდნენ, რომ ფრენის დროს Starlink-ის (SpaceX) სატელიტური ინტერნეტით სარგებლობის შესაძლებლობა მიეცემათ.
ასევე, პროგნოზების თანახმად, ავიაკომპანიები სულ უფრო მეტად მიაწვდიან VR ყურსასმენებსფრენისას პირველი და ბიზნეს კლასის მგზავრებს.
3. სასტუმრო, როგორც ტურისტების მიზიდულობის ცენტრი.
2025 წელს განთავსების ობიექტები შეიძლება იყოს დანიშნულების ადგილი, სადაც სტუმრები ადგილობრივ კულტურასა და ისტორიაში ეფლობიან. ასეთ მაგალითებად ექსპერტებს მოჰყავთ სასტუმრო Reverb Hamburg მეორე მსოფლიო ომის ბუნკერში და Marriott International Edition Lake Como, რომელიც განთავსებულია მე-19 საუკუნის იტალიურ სასახლეში, რომლის გახსნაც მომავალ წელს იგეგმება.
4. ფოკუსირება აზიურ მიმართულებებზე.
როდესაც ჩინეთი აფართოებს უვიზო მიმოსვლას სხვადასხვა ქვეყნიდან მოგზაურთათვის და ტაილანდი სთავაზობს ახალ ციფრულ ვიზებს და უფრო ფართო უვიზო პროგრამას 93 ქვეყნის მოქალაქეებისთვის, ექსპერტების აზრით, 2025 წელს აზია კიდევ უფრო მეტ საერთაშორისო ტურისტული ტრაფიკის მოზიდვას შეძლებს.
IATA-ს პროგნოზების მიხედვით, მომდევნო 15 წლის განმავლობაში აზია-წყნარი ოკეანის რეგიონში მგზავრთა რაოდენობა ყველაზე სწრაფად გაიზრდება, ხოლო 2043 წლისთვის აზია-წყნარი ოკეანის რეგიონი გლობალური სამგზავრო ტრაფიკის ზრდის ნახევარზე მეტს მოიზიდავს.
5. მოგზაურობა IRL.
მოხსენებაში ნათქვამია, რომ მოგზაურები იმედგაცრუებას განიცდიან გაცნობის საიტების მიმართ და ახლა ეძებენ მოგზაურობას რეალური ურთიერთობების შესაქმნელად, როგორც მეგობრობის, ასევე რომანტიკული ურთიერთობების შესაქმნელად. აქ გაჩნდა კიდევ ერთი ტენდენცია – «in real life» (IRL), რაც ნიშნავს „რეალურ ცხოვრებაში“, ანუ ინტერნეტის გარეთ, ონლაინ.
Amadeus Booking-ის მონაცემებით, 2023 წელს ინდივიდუალური მოგზაურობის რაოდენობა წინა წელთან შედარებით 15,6%-ით, ხოლო მიმდინარე წელს კიდევ 9,2%-ით გაიზარდა.