კომპანია Maersk-მა ექვსი საშუალო ზომის საკონტეინერო ხომალდი შეუკვეთა, რომლებიც აღჭურვილია ორმაგი საწვავის ძრავით, რომელსაც შეუძლია იმუშაოს მწვანე მეთანოლზე. ამის შესახებ AP Moller-Maersk-ის (Maersk) პრესსამსახურის მიერ გამოქვეყნებული ინფორმაციიდან ხდება ცნობილი.
ინფორმაციაში ნათქვამია, რომ ექვსი საკონტეინერო გემის მშენებლობის შეკვეთას, თითოეული 9 ათასი TEU ტევადობით, შეასრულებს Yangzijiang Shipbuilding Group. გემების მიწოდება 2026 და 2027 წლებში იგეგმება.
„ამ შეკვეთით კიდევ ერთი ნაბიჯი გადავდგით ჩვენი ფლოტის მწვანე ტრანსფორმაციისა და ჩვენი მიზნისკენ, გავხდეთ ნულოვანი ემისიების კომპანია 2040 წლისთვის. როგორც ეს არის ბოლო ორი წლის განმავლობაში, ჩვენი ყველა სხვა გემის შეკვეთის შემთხვევაში, ამ გემებს შეეძლებათ იმოძრაონ “მწვანე” მეთანოლზე“, – განაცხადა Maersk-ის ინფრასტრუქტურის დირექტორმა რაბაბ ბულოსმა.
2021 წელს Maersk-მა შეუკვეთა მსოფლიოში პირველი მეთანოლზე მომუშავე საკონტეინერო გემი, მხოლოდ ახალი გემების შეკვეთის პრინციპის შესაბამისად, რომლებსაც შეუძლიათ მდგრადი საწვავზე ცურვა. სულ რაღაც ორი წლის შემდეგ, ყველა საზღვაო გადამზიდავის გლობალური შეკვეთების პორტფელში მეთანოლზე მომუშავე 100-ზე მეტი გემია.
”ამ ექვსი საკონტეინერო გემისთვის ჩვენ ავირჩიეთ გემის დიზაინი და ზომა, რაც მათ ძალიან მოქნილს ხდის განლაგების თვალსაზრისით. ეს საშუალებას მისცემს ამ გემებს შეასრულონ მრავალი როლი როგორც ჩვენს ამჟამინდელ, ასევე მომავალ ქსელში, რითაც შესთავაზებენ ჩვენს მომხმარებლებს საჭირო მოქნილობას. ექსპლუატაციაში შესვლის შემდეგ ისინი ჩაანაცვლებენ ჩვენს ფლოტში არსებულ სიმძლავრეს“, – აღნიშნა Maersk-ის ინფრასტრუქტურის დირექტორმა რაბაბ ბულოსმა.
ასევე ცნობილია, რომ მიმდინარე ზაფხულში Maersk პირველ მეთანოლზე (2,1 ათასი TEU ტევადობის მკვებავი გემი) მომუშავე გემს მიიღებს.