Dragon SpaceX-ის მთავარი კონკურენტის განვითარება ფინალურ ეტაპზე გადადის. ორ კვირაზე ნაკლებ დროში CST-100 Starliner-ი მეორე სატესტო ფრენას განახორციელებს. ამის შესახებ SpaceNews იტყობინება.
Starliner-ის მეორე ორბიტალური საცდელი ფრენა (OFT-2) 19 მაისსაა დაგეგმილი. NASA და Boeing-ი მივიდნენ დასკვნამდე, რომკოსმოსურ ხომალდზე ყველა გამოვლენილი ხარვეზი უკვე გამოსწორებულია.
ახლა CST-100 ემზადება გასაშვებად – მისი ინტეგრაცია Atlas V გამშვებ მანქანასთან ULA ვერტიკალური ასამბლეის შენობაში, აშშ-ს კოსმოსური ძალების ბაზის SLC-41-ის მახლობლად, კონცხზე მოხდება.
შეგახსენებთ, რომ OFT-2 (მეორე სატესტო ფრენა) გასული წლის აგვისტოში თითქმის შედგა, მაგრამ გაშვებამდე რამდენიმე საათით ადრე გაუქმდა. თავდაპირველად, შეფერხება გამოწვეული იყო რუსული “ნაუკას” მოდულის ძრავების არანორმალური მუშაობით. ამიტომ გადაწყდა ორბიტალური ლაბორატორიის სათანადოდ შემოწმება.
ამ დროს დედამიწაზე Starliner-ის კიდევ ერთმა წინასწარი გაშვების ტესტმა აღმოაჩინა კრიტიკული პრობლემა – საწვავის სისტემის სარქველების კოროზია. ამავე ტიპის 24 კვანძიდან 13-მა თქვა უარი მუშაობაზე და გააუქმა მისია დეტალური განხილვისთვის.
მიზეზი იყო აზოტის მჟავის წარმოქმნა ატმოსფერული ტენისგან და აზოტის ტეტროქსიდის (NTO, გემის ძრავების ჟანგვის აგენტი) მცირე გაჟონვა. თავისთავად, ტეფლონის შუასადებებით გაჟონვის მცირე რაოდენობით NTO არ არის ახალი. გამოყენებული მასალების ეს თვისება დიდი ხნის განმავლობაში იყო ცნობილი და არ წარმოადგენდა დიდ პრობლემას, ყველა სპეციალისტმა იცოდა როგორ ემუშავა ასეთ გაჟონვებთან. გაჩნდა ორი კითხვა: საიდან მოდის ტენიანობა საწვავის სისტემაში და როგორ არ იქნა გამოვლენილი კოროზიის ადგილები წინასწარი შემოწმების ან ტესტების დროს.