ავიაკომპანია Japan Airlines (JAL) და მისი შვილობილი კომპანია J-Airრეგიონული ფლოტის განახლებასა და თვითმფრინავების ტიპების რაოდენობის შემცირებას გეგმავენ. კომპანიამ წლიურ ანგარიშში პირდაპირ განაცხადა, რომ „აკვირდება სამომავლო მოთხოვნის ტენდენციებს“, რათა ფლოტის შემადგენლობის შესახებ გადაწყვეტილება მიიღოს.

ამჟამად JAL-ისა და J-Air-ის ფლოტში ერთდროულად ხუთი სხვადასხვა მოდელი დაფრინავს: Embraer E170, E190, ATR42, ATR72 და Q400. ასეთი მრავალფეროვნება გარკვეულ მოქნილობას იძლევა, მაგრამ მნიშვნელოვნად ზრდის სათადარიგო ნაწილების, ეკიპაჟების მომზადებისა და ტექნიკური მომსახურების ხარჯებს.

JAL-ის მთავარი მიზანია არსებული მოდელების ჩანაცვლება ერთი ან ორი ძირითადი ტიპით, რათა მკვეთრად შემცირდეს საოპერაციო ხარჯები.

  • მთავარი კანდიდატები: ჩანაცვლების მთავარ კანდიდატებად განიხილება Embraer E2 და Airbus A220. ორივე მოდელი ეკონომიურია, ფარავს რეგიონული მარშრუტების უმეტესობას და ლოგიკურად ჯდება სტრუქტურის გამარტივების სტრატეგიაში.
  • ტურბოპროპები: ტურბოხრახნიანმა თვითმფრინავებმა ATR შესაძლოა მცირე, მოკლე ხაზებზე შეინარჩუნოს ადგილი, თუმცა მათი როლი შემცირდება.
  • შორეული პერსპექტივა: JAL ასევე აკვირდება MAEVE Aerospace-თან შესაძლო პარტნიორობას პერსპექტიულ 100-ადგილიან ჰიბრიდულ თვითმფრინავთან MaeveJetდაკავშირებით, თუმცა ეს გეგმა უფრო გრძელვადიან მომავალს უკავშირდება.

აღსანიშნავია, რომ მთავარმა კონკურენტმა, All Nippon Airways-მა (ANA), უკვე შეუკვეთა E190-E2მოდელები, რაც ადასტურებს, რომ იაპონელი მსხვილი გადამზიდველები აქტიურად ანახლებენ ფლოტს. JAL იმავე გზით მიდის, მაგრამ აქცენტს უნიფიკაციაზე აკეთებს.

გადაწყვეტილება უახლოეს წლებში იქნება მიღებული, ხოლო გადასვლა ეტაპობრივად განხორციელდება. ეს ნაბიჯი პირდაპირ აისახება ავიაკომპანიის მომგებიანობასა და მთელი ქსელის მოქნილობაზე.