ICAO-ს (სამოქალაქო ავიაციის საერთაშორისო ორგანიზაცია) გენერალურმა მდივანმა, ხუან კარლოს სალაზარმა, ლიმაში, ALTA-ს ავიაკომპანიების ლიდერების ფორუმზე სიტყვით გამოსვლისას, მთავრობებს რეგულაციების სიცხადისა და თანამშრომლობისკენ მოუწოდა, რაც, მისი თქმით, გადამწყვეტი მნიშვნელობისაა ავიაციის ინდუსტრიის ამბიციური, 2050 წლის მიზნების მისაღწევად.
სალაზარმა განაცხადა, რომ სექტორმა მიიღო „უპრეცედენტო მანდატი“ 193 წევრი სახელმწიფოსგან, რომლის მიზანია ნულოვანი ფატალური შემთხვევები და ნულოვანი წმინდა ნახშირბადის ემისიები.
ეს გრძელვადიანი ხედვა, რომელიც ICAO-ს 42-ე ასამბლეაზე იქნა გამყარებული, მოიცავს სამ ძირითად მისწრაფებას: „ავარიების შედეგად ნულოვანი ფატალური შემთხვევები“, „ნულოვანი წმინდა ნახშირბადის ემისიები“ და მუშაობა იმაზე, „რომ საჰაერო კავშირი ხელმისაწვდომი იყოს მსოფლიოს ყველა ადამიანისთვის“.
ICAO-ს ხელმძღვანელმა ხაზი გაუსვა ამერიკის უნიკალურ პოზიციას და აღნიშნა, რომ მიუხედავად იმისა, რომ გლობალური ტრანსპორტის სამჯერ გაზრდაა მოსალოდნელი 2050 წლისთვის, ლათინური ამერიკისა და კარიბის რეგიონში ზრდა კიდევ უფრო მაღალი იქნება. ამ ზრდის სამართავად, სალაზარმა სტრატეგია წარმოადგინა, რომელიც ფოკუსირებულია მონაცემებზე დაფუძნებული უსაფრთხოების გაძლიერებაზე, საჰაერო ნავიგაციის მოდერნიზაციაზე, სუფთა ენერგიის მეშვეობით მდგრადობის გაღრმავებაზე და მართვის სისტემის გამძლეობის უზრუნველყოფაზე.
თუმცა, მან ორი მნიშვნელოვანი საფრთხის შესახებ გააკეთა განცხადება, რამაც შეიძლება შეაფერხოს პროგრესი:
არაპროგნოზირებადი რეგულაციები: „როდესაც კანონი არაპროგნოზირებადია და რეგულაციები რთულდება, ავიაკომპანიებისთვის იზრდება ხარჯები და რისკები“, – განაცხადა სალაზარმა. მან ხაზი გაუსვა, რომ ICAO აძლიერებს თანამშრომლობას სახელმწიფოებთან „ჰარმონიზებული, ეფექტური და სამართლიანი მარეგულირებელი მექანიზმების“დასანერგად.
არაპროგნოზირებადი გადასახადები და მოსაკრებლები: „ასამბლეამ გაამყარა ICAO-ს პოზიცია, რომ გადასახადები და მოსაკრებლები უნდა იყოს პროგნოზირებადი, გამჭვირვალე და უნდა ჰქონდეს კავშირი იმ სარგებელთან, რასაც სექტორი იღებს“, – აღნიშნა მან. სალაზარმა მოუწოდა მთავრობებს, მოკლევადიანი ფისკალური ზომების ნაცვლად, პრიორიტეტი მიანიჭონ იმ გრძელვადიან სტრატეგიულ ღირებულებას, რაც ძლიერ კომერციულ ავიაციას მოაქვს მათ ეკონომიკაში.
სალაზარმა დასასრულს მდგრადობა „სექტორის იმპერატივად“ შეაფასა და აღიარა ინდუსტრიის ინვესტიციები მდგრადი საავიაციო საწვავის (SAF), ნახშირბადის ოფსეტების და ოპერაციული ეფექტურობის მიმართულებით. მან მოუწოდა საერთო ძალისხმევისკენ, რათა მოხდეს „სტრატეგიიდან მოქმედებაზე გადასვლა“, რადგან წარმატება დამოკიდებულია ICAO-ს, ALTA-ს, მთავრობებსა და ავიაკომპანიებს შორის მუდმივ თანამშრომლობაზე, რაც უზრუნველყოფს ავიაციის უსაფრთხო, მდგრად და წარმატებულ მომავალს.












