თომას რეინაერტმა, IATA-ს (საჰაერო ტრანსპორტის საერთაშორისო ასოციაცია) საგარეო საქმეთა უფროსმა ვიცე-პრეზიდენტმა, გააკეთა შეფასება სამოქალაქო ავიაციის საერთაშორისო ორგანიზაციის (ICAO) 42-ე ასამბლეის შედეგებზე, რომელიც გლობალური ავიაციისთვის გადამწყვეტი შეხვედრა იყო. რეინაერტმა ხაზი გაუსვა გლობალური სტანდარტების ფუნდამენტურ მნიშვნელობას, რომლებიც უზრუნველყოფს უსაფრთხოებას, ეფექტურობასა და მდგრადობას მთელ მსოფლიოში.

მულტილატერალიზმის ტრიუმფი

რეინაერტის თქმით, ICAO არის ადგილი, სადაც 193 ქვეყნის მთავრობა ავიაციის სტანდარტებს ადგენს. 42-ე ასამბლეა, რომელსაც ათასობით დელეგატი ესწრებოდა, მულტილატერალიზმის (მრავალმხრივი თანამშრომლობის) პოზიტიურ შედეგს წარმოადგენს, რომელმაც რეალური გავლენის მქონე გადაწყვეტილებები მიიღო.1

IATA-ს როლი შეხვედრაზე კრიტიკული იყო, რადგან მან ტექნიკური ექსპერტიზა და მონაცემებიმიაწოდა მთავრობებს სტანდარტების დადგენის მიმართულებით.

IATA-ს მთავარი საკითხები ასამბლეაზე მოიცავდა: მდგრადობას, დაბეგვრას, მომხმარებელთა დაცვას, რადიოსიხშირული სპექტრის გამოყოფას, ავარიების გამოძიებას, პილოტების ასაკობრივ ლიმიტს და GNSS-ის შეფერხებას.

ძირითადი შედეგები და IATA-ს პრიორიტეტები

ასამბლეის შედეგები მტკიცედ ემთხვევა IATA-ს პრიორიტეტებს. მნიშვნელოვანი მიღწევები მოიცავს:

უსაფრთხოება და ეფექტურობა

მხარდაჭერილ იქნა IATA-ს წინადადებები, რომ უფრო ფართოდ იქნას გამოყენებული ICAO-ს უნივერსალური უსაფრთხოების ზედამხედველობის მონაცემები სტანდარტების შემუშავებაში.

ასამბლეამ დაადასტურა სლოტების განაწილების ამჟამინდელი რეჟიმისა და აეროპორტის გადასახადების დადგენის ICAO-ს პრინციპების მნიშვნელობა.

ხელახლა დადასტურდა მთავრობებისთვის მოწოდება, რომ უზრუნველყონ ავარიის გამოძიების შესრულება Annex 13-ის მოთხოვნების შესაბამისად.

მიღებულ იქნა გადაწყვეტილებები, რომ შემცირდეს GNSS სისტემებში შეფერხების გავლენა ფრენის უსაფრთხოებაზე.

მდგრადობა და კლიმატი

გამყარდა გლობალური ვალდებულება, მიღწეულ იქნას ნულოვანი წმინდა ნახშირბადის ემისიები 2050 წლისთვის (გრძელვადიანი მისწრაფების მიზანი – LTAG).

CORSIA დამტკიცდა, როგორც ერთიანი გლობალური საბაზრო მექანიზმი.

ამოქმედდა ICAO Finvest Hub, რომელიც მიზნად ისახავს დეკარბონიზაციისთვის ფინანსების მობილიზებას.2

მხარდაჭერილ იქნა მოწოდებები მდგრადი საავიაციო საწვავის (SAF) აღრიცხვის გლობალური ჩარჩოსა და CORSIA-ს გასაძლიერებლად მეტი ემისიის შემცირების ერთეულების (EEU) ხელმისაწვდომობის შესახებ.

პილოტების ასაკობრივი ზღვარი

ასამბლეამ ფართო მხარდაჭერა გამოუცხადა მიმდინარე მუშაობას პილოტების სავალდებულო საპენსიო ასაკის 67 წლამდე აწევის მიზანშეწონილობის შესაფასებლად საჭირო მონაცემების შეგროვებაზე.

სამომავლო გეგმები და ოპტიმიზმი

რეინაერტის თქმით, ასამბლეის დასრულება ნიშნავს სამწლიანი ფართო სამუშაო პროგრამისდაწყებას. შეთანხმებული დღის წესრიგით, IATA მზადაა მხარი დაუჭიროს ICAO-ს მუშაობას და მთავრობებს – მიღებული გადაწყვეტილებების იმპლემენტაციაში.

მან დასკვნით ნაწილში ოპტიმიზმი გამოხატა. ასამბლეამ არა მხოლოდ დაამტკიცა, რომ მულტილატერალიზმი მუშაობს, არამედ დაადასტურა ფართო თანხვედრა იმ ღირებულებასთან დაკავშირებით, რასაც ავიაციის სექტორის წარმატებისთვის გლობალური სტანდარტები ქმნის.

„არც ერთ ქვეყანას არ დაუპირისპირებია ავიაციის კრიტიკული მნიშვნელობა საკუთარი ეკონომიკისთვის. პირიქით, მომხსენებელთა უმეტესობამ ხაზი გაუსვა ავიაციის როლს ადამიანების ცხოვრების გაუმჯობესებაში მთელ მსოფლიოში. ეს არის ჩვენი, ინდუსტრიის მონაწილეებისა და მთავრობების მოტივაცია, რათა 43-ე ასამბლეას დიდი წარმატებებითა და კიდევ უფრო დიდი ამბიციებით შევხვდეთ“, – დაასკვნა რეინაერტმა.