სამოქალაქო ავიაციის საერთაშორისო ორგანიზაციამ (ICAO) უარყო საჰაერო ტრანსპორტის საერთაშორისო ასოციაციის (IATA) წინადადება, რომელიც მიზნად ისახავდა კომერციული ავიახაზების პილოტებისთვის საერთაშორისო მრავალეკიპაჟიანი ოპერაციების სავალდებულო საპენსიო ასაკის 65-დან 67 წლამდე გაზრდას. გადაწყვეტილება ICAO-ს 42-ე გენერალურ ასამბლეაზე, 3 ოქტომბერს მიიღეს.
IATA-ს არგუმენტები და ინდუსტრიის მხარდაჭერა
IATA ამტკიცებდა, რომ პილოტებისთვის ორი დამატებითი წლის ფრენის უფლების მიცემა ხელს შეუწყობდა პერსონალის მიმდინარე დეფიციტის შემსუბუბუქებას უსაფრთხოების კომპრომეტირების გარეშე.
ავიაციის ინდუსტრია პილოტების მზარდი დეფიციტის წინაშე დგას, რადგან ავიაკომპანიები ფლოტებს აფართოებენ. Boeing-ის უახლესი პროგნოზით, მომდევნო ორი ათწლეულის განმავლობაში გლობალურად დაახლოებით 660,000 ახალი პილოტია საჭირო.
IATA-მ აღნიშნა, რომ როდესაც 2006 წელს ასაკობრივი ზღვარი 60-დან 65 წლამდე გაიზარდა, უსაფრთხოების ინციდენტების რაოდენობა არ გაზრდილა. ასევე, ასოციაციამ ხაზი გაუსვა, რომ ისეთ ქვეყნებში, როგორებიცაა კანადა, ავსტრალია და ახალი ზელანდია, პილოტებისთვის ზედა ასაკობრივი ლიმიტი არ არსებობს.
ICAO-ს გადაწყვეტილება და შერეული რეაქციები
მიუხედავად IATA-ს წინადადებისა, ICAO-ს წევრმა სახელმწიფოებმა ხმა მისცეს საერთაშორისო ოპერაციებისთვის ასაკობრივი ზღვრის 65 წელზე შენარჩუნებას, რაც ძირითადად ავიაციის უსაფრთხოებისა და ასაკთან დაკავშირებული ჯანმრთელობის რისკებით იყო განპირობებული.
მხარდამჭერები (ALPA): აშშ-სა და კანადის 80,000-ზე მეტი პილოტის წარმომადგენელმა Air Line Pilots Association (ALPA) მიესალმა ICAO-ს გადაწყვეტილებას. ALPA-ს პრეზიდენტმა, ჯეისონ ამბროსიმ, განმარტა, რომ ფოკუსირება უნდა მოხდეს ტრენინგზე, უსაფრთხოებასა და საჰაერო მოძრაობის კონტროლის სისტემის მოდერნიზაციაზე, და არა მარეგულირებელი ასაკის ცვლილებებზე, რომლებიც „მონაცემებით არ არის გამყარებული“.
კრიტიკოსები: Aero Contractors-ის მმართველმა დირექტორმა, კაპიტანმა ადო სანუსიმ, მხარი დაუჭირა IATA-ს არგუმენტს, აღნიშნა რა ჯანდაცვის პროგრესი და ადამიანის სიცოცხლის ხანგრძლივობის ზრდა. მისი თქმით, 60 წლის შემდეგაც ადამიანები უფრო დიდხანს რჩებიან პროდუქტიულნი და ინდუსტრიას სჭირდება გამოცდილი პილოტებიშემოსული თაობის მოსამზადებლად.
ასაკობრივი პოლიტიკის მომავალი განხილვა
ICAO-ს გადაწყვეტილების მიუხედავად, ასამბლეა შეთანხმდა, რომ პილოტების ასაკობრივი ლიმიტების გადახედვა გაგრძელდება მტკიცებულებებზე დაფუძნებული პროცესით. ორგანიზაციამ დაადასტურა, რომ ნებისმიერი სამომავლო ცვლილება, რომელიც ლიმიტს 67 წლამდე გაზრდის, მკაცრად იქნება ორიენტირებული ყოვლისმომცველ მონაცემთა ანალიზსა და უსაფრთხოების მოსაზრებებზე.
IATA-მ წინადადებაში ზღვრის 65-დან 67 წლამდე აწევა „ფრთხილ, მაგრამ გონივრულ ნაბიჯად“მიიჩნია. ეს არგუმენტი გამყარებულია იმით, რომ ზოგიერთი ქვეყანა, მაგალითად:
არგენტინა: 2024 წელს ლიმიტი 68 წლამდე გაზარდა, იმ პირობით, რომ კაბინაში ერთზე მეტი პილოტია.
იაპონია: პილოტებს მუშაობის უფლებას 68 წლამდე აძლევს, თუმცა 66 და 67 წლის პილოტები ძირითადად შეზღუდულნი არიან შიდა ოპერაციებით.
ორივე ქვეყანაში 65 წელს გადაცილებულ პილოტებს შორის უსაფრთხოების ინციდენტების ზრდა არ დაფიქსირებულა.












