სამოქალაქო ავიაციის საერთაშორისო ორგანიზაციის (ICAO) ასამბლეამ მიიღო უსაფრთხოებისა და დაცვის ზომების ყოვლისმომცველი ჩარჩო, რაც მხარს უჭერს ორგანიზაციის გრძელვადიან მისწრაფებას – მიაღწიოს ნულოვან ფატალურ შემთხვევებს მსოფლიო ავიაციაში. 192 წევრი სახელმწიფოს მონაწილეობით ასამბლეამ დაამტკიცა გლობალური და რეგიონული ჩარჩოების ძირითადი განახლებები, რომლებიც ამბოხის დეკლარაციისა და ICAO-ს 2050 წლის სტრატეგიული გეგმის შესაბამისობაშია.
ასამბლეამ ერთხმად დაუჭირა მხარი უსაფრთხოების უმაღლეს სტანდარტებს 2026-2028 წლების გლობალური საავიაციო უსაფრთხოების გეგმის, მერვე გლობალური საჰაერო ნავიგაციის გეგმისა და გლობალური საავიაციო დაცვის გეგმის მეორე გამოცემის დამტკიცებით. ეს გეგმები უზრუნველყოფს არსებით სტრუქტურას და ხელმძღვანელობას ნულოვანი ფატალური შემთხვევისკენ პროგრესის დასაჩქარებლად.
ძირითადი მიღწევები და ახალი საფრთხეები
ახალი რისკების მართვა
კონფლიქტის ზონების რისკები: ახალი საფრთხეების, მაგალითად, შეიარაღებული უპილოტო საფრენი აპარატების (UAS) და GNSS რადიოსიხშირული ჩარევის საპასუხოდ, ICAO-ს საბჭოს დაევალა სპეციალური სამუშაო პროგრამის შემუშავება კონფლიქტის ზონებთან დაკავშირებით. სახელმწიფოებს მოუწოდეს, გააძლიერონ სამოქალაქო-სამხედრო თანამშრომლობა და ინფორმაციის გაზიარება, მათ შორის, „უფრო უსაფრთხო ცის ინიციატივის“ ფარგლებში.
კიბერუსაფრთხოება: ასამბლეამ მოუწოდა სახელმწიფოებს, განახორციელონ ICAO-ს კიბერუსაფრთხოების სტრატეგია და სამოქმედო გეგმა, შეიმუშაონ ეროვნული გეგმები და დანიშნონ კომპეტენტური ორგანოები ამ მიმართულებით.
ხელოვნური ინტელექტი (AI): AI-ს სტრატეგიული შესაძლებლობებისა და პოტენციური რისკების გათვალისწინებით, დამტკიცდა ICAO-ს ინოვაციების პოლიტიკა. შეიქმნა AI-ის სამუშაო ჯგუფი უსაფრთხოების ყოვლისმომცველი სტრატეგიების შესამუშავებლად, ფოკუსირებით სტანდარტიზებულ სასერტიფიკაციო ჩარჩოებზე.
ინტეგრაცია და გაძლიერებული კონტროლი
ახალი მონაწილეების ინტეგრაცია: ასამბლეა შეთანხმდა, რომ დააჩქაროს ზომების შემუშავება დისტანციურად პილოტირებადი საჰაერო სისტემების (RPAS), უპილოტო საფრენი აპარატებისა (UAS) და მოწინავე საჰაერო მობილობის (AAM) იურიდიულად შესაბამისი და უსაფრთხო ოპერირებისთვის მაღალ ზღვებზე.
გაძლიერებული ზედამხედველობა: ასამბლეამ დაადასტურა ICAO-ს უსაფრთხოებისა და დაცვის აუდიტის პროგრამების ფუნდამენტური მნიშვნელობა და მოუწოდა სახელმწიფოებს, მიიღონ აუდიტები ICAO-ს მიერ დაგეგმილ ვადებში.
რეგიონული თანამშრომლობა: აღიარებულ იქნა რეგიონული ზედამხედველობისა და ინციდენტების გამოძიების ორგანიზაციების (RSOOs, RAIOs) მნიშვნელოვანი როლი იმ სახელმწიფოების მხარდაჭერაში, რომლებსაც შეზღუდული საავიაციო რესურსები აქვთ.
მომავლის უზრუნველყოფა
ასამბლეამ ხაზი გაუსვა საიმედო მონაცემთა ბმული სერვისების, რეგიონთაშორისი საჰაერო სივრცის გაუმჯობესებული კოორდინაციისა და FF-ICE-ზე გლობალური გადასვლის მხარდაჭერას.
რადიოსიხშირული სპექტრის გადაუჭრელი საკითხებისა და GNSS ჩარევის მზარდი საფრთხის გათვალისწინებით, ასამბლეამ მოუწოდა სახელმწიფოებს აქტიური ჩართულობისკენ, რათა უზრუნველყონ გამძლე კომუნიკაცია, ნავიგაცია და ზედამხედველობის შესაძლებლობები.
ასამბლეამ ასევე მხარი დაუჭირა მფრინავების ასაკობრივი ლიმიტის გადახედვას, თუმცა დაადასტურა, რომ ნებისმიერი გადაწყვეტილება ლიმიტის 67 წლამდე გაზრდის შესახებ, მიღებული იქნება მხოლოდ ყოვლისმომცველი მონაცემთა ანალიზისა და უსაფრთხოების მოსაზრებების მკაცრი დაცვით.












