საჰაერო ტრანსპორტის საერთაშორისო ასოციაციამ (IATA) გამოაქვეყნა საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების საუკეთესო პრაქტიკის სახელმძღვანელოს განახლებული ვერსია, რომელშიც დაზარალებულთა ოჯახებისთვის დახმარების ცალკე თავი შევიდა.
ოჯახების დახმარების ვალდებულება დიდი ხანია არის IATA-ს ოპერაციული უსაფრთხოების აუდიტის (IOSA) მოთხოვნა. 2022 წლიდან იგივე ვალდებულებები დაწესებულია ICAO-ს დანართ 9-ში (Facilitation), ხოლო დოკუმენტი ICAO 9973 დეტალურად აღწერს ავიაკომპანიების, აეროპორტებისა და სახმელეთო ოპერატორების როლებს, რითაც საერთაშორისო სტანდარტები ნათესავების პრაქტიკულ მხარდაჭერად გარდაიქმნება.
ახალი თავი ოპერატორებს პრაქტიკულ რეკომენდაციებსა და ინსტრუმენტებს სთავაზობს, რათა მათ შეძლონ IOSA-სა და ICAO-ს მოთხოვნებთან შესაბამისობა.
„ავარიები იშვიათია, მაგრამ როდესაც ხდება, ისინი არა მხოლოდ მგზავრებზე, არამედ მიწაზე მყოფ მათ ოჯახებზეც ახდენს გავლენას. დაზარალებულებს სჭირდებათ დროული, პატივისცემით სავსე და ზუსტი ინფორმირება. ეს თავი ეხმარება საავიაციო ინდუსტრიას, შეასრულოს ეს მოლოდინები ICAO-სა და IOSA-ს სტანდარტების შესაბამისად“, — აღნიშნა ნიკ კიურინმა, IATA-ს ოპერაციების, უსაფრთხოებისა და დაცვის უფროსმა ვიცე-პრეზიდენტმა.
გარდა სახელმძღვანელოსი, IATA იწყებს ოჯახების დახმარების ახალ სასწავლო კურსებს და ნერგავს სიმულაციურ სავარჯიშოებს გადაუდებელი რეაგირების დაგეგმვის სასწავლო პროგრამებში (ERP) ავიაკომპანიების, აეროპორტებისა და სახმელეთო ოპერატორებისთვის, რაც პერსონალს პრაქტიკულ გამოცდილებას აძლევს.
ICAO-ს რეკომენდაციებიდან აღებული და IATA-ს ERP მასალებში შეტანილი ძირითადი დებულებები მოიცავს:
- ოჯახების დროული ინფორმირება მგზავრების სახელების საჯაროდ გამჟღავნებამდე.
- ავიაკომპანიის გუნდების მომზადება ოჯახების კითხვებზე პასუხის გასაცემად და სანდო ინფორმაციის მისაწოდებლად.
- საოჯახო დახმარების ცენტრის შექმნა საჭირო სერვისების უზრუნველსაყოფად.
- პირადი ნივთების დამუშავების პროცედურების შემუშავება.
მუდმივი კონტაქტის, პრეტენზიების დამუშავების, სამგლოვიარო ღონისძიებების ორგანიზებისა და ინციდენტის შემდგომ დღეებში თანამშრომლებთან შემდგომი კომუნიკაციის უზრუნველყოფა.












