მომდევნო ხუთი წლის განმავლობაში, დაბალბიუჯეტიანი გადამზიდავების ბაზარი 249 მილიარდი დოლარით გაიზრდება, მაგრამ ზრდა საშუალოდ 15%-ით შენელდება, ნათქვამია Technavio-ს Low-Cost Carrier Market by Type, Service, and Geography»-ს მოხსენებაში.
სეგმენტის ზრდა, უპირველეს ყოვლისა, განპირობებულია საჰაერო მოგზაურთა რაოდენობის ზრდით. მაგალითად, 2022 წელს მსოფლიო სამგზავრო ტრაფიკმა 5 მილიარდი ადამიანი შეადგინა. ეს კი 4%-ით მეტია წინა პერიოდთან შედარებით. მოსალოდნელია, რომ აზია-წყნარი ოკეანის რეგიონში საჰაერო მოგზაურობის სწრაფი ზრდის გამო, ეს რიცხვი მომდევნო 15 წლის განმავლობაში გაორმაგდება.
მაგრამ საპროგნოზო პერიოდში ბაზარზე ახალი მოთამაშეების შესვლის შანსები დაბალი იქნება – მკაცრი უსაფრთხოებისა და რეგულირების, ასევე მნიშვნელოვანი ინვესტიციების საჭიროების გამო. დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიების პროდუქციის პორტფელის განვითარებაში და მათი ყოფნის გაფართოებაში მნიშვნელოვანი როლი შეიძლება შეასრულოს ფრენების გეოგრაფიის გაფართოებამ.
დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიების მთავარ პრობლემებს შორის კვლევის ავტორები ასახელებენ საოპერაციო ხარჯების ზრდას, გლობალური ვაჭრობის ზრდის შენელებას და მკაცრ რეგულაციას.
სხვათა შორის, საოპერაციო ხარჯების ზრდა უფრო დიდ გავლენას ახდენს ბაზრის დინამიკაზე. ანალიტიკოსები იხსენებენ, რომ აშშ-ის სანქციებმა ირანული ნავთობის ექსპორტსა და წარმოებაზე გამოიწვია საწვავის ფასების მკვეთრი ზრდა. მკვეთრად გაიზარდა დაბალბიუჯეტიანი გადამზიდავების ხარჯები პერსონალის ხელფასზე. 2021 წელს მათ შეადგენდნენ ავიაკომპანიის მთლიანი საოპერაციო ხარჯების დაახლოებით მესამედი. ეს არის წილი, რომელიც წლების განმავლობაში სტაბილური იყო, მაგრამ ახლა ის მკვეთრად გაიზარდა.
გარდა ამისა, მზარდმა კონკურენციამ აიძულა მოთამაშეები ჩაედოთ დიდი ინვესტიცია ტექნოლოგიურ გადაწყვეტილებებში, რათა გააფართოონ თავიანთი ციფრული ყოფნა და ასევე ბაზარზე შეღწევა.
სამწუხაროდ, ყველა ეს ფაქტორი უარყოფითად აისახება სექტორზე, ამბობენ ექსპერტები.