ინდოეთის უმსხვილესი ავიაკომპანია IndiGo გლობალური ბრენდი მას შემდეგ გახდა, რაც ის მოკლე დროში გახდა მსოფლიოში ყველაზე ძვირადღირებული ავიაკომპანია და საბაზრო კაპიტალიზაციით გაუსწრო ინდუსტრიის ლიდერებს Delta Air Lines-სა და Ryanair-ს.

გადამზიდველის აქციები რეკორდულ მაჩვენებლამდე გაიზარდა და კომპანიის ფასმა 23 მილიარდ დოლარს გადააჭარბა.

ეს წარმავალი, მაგრამ ისტორიული მომენტი ასახავს გლობალურ საავიაციო ლანდშაფტის დრამატულ ცვლილებას, რაც ხაზს უსვამს IndiGo-ს სწრაფ ზრდას, ინვესტორების ძლიერ ნდობას და მზარდ დომინირებას არა მხოლოდ ინდოეთში, არამედ საერთაშორისო ასპარეზზეც.

გლობალური საავიაციო ლანდშაფტის მოულოდნელი შერყევის შედეგად, IndiGo, ინდოეთის უმსხვილესი ავიაკომპანია, წამიერად გაუსწრო ინდუსტრიის გიგანტებს და გახდა ყველაზე ძვირადღირებული ავიაკომპანია დედამიწაზე. Bloomberg-ის მონაცემებით, ავიაკომპანიამ აჯობა Delta Air Lines-სა და Ryanair Holdings-ს საბაზრო კაპიტალიზაციაში, რაც ისტორიული ეტაპია ავიაკომპანიისთვის, რომელსაც ფესვები აქვს ერთ-ერთ ყველაზე სწრაფად მზარდ საავიაციო ბაზარზე.

დრამატულ სავაჭრო დღეს, IndiGo-ს აქციები რეკორდულ 5,265 რუპამდე გაიზარდა. დაახლოებით 2:30 საათისთვის, მისმა საბაზრო კაპიტალიზაციამ  23,24 მილიარდ დოლარს (დაახლოებით 2 მილიონი რუპია) მიაღწია, რითაც ის წინ უსწრებს Delta Air Lines-ს, რომლის ფასიც 23,18 მილიარდი დოლარია.

თუმცა, პირველობა დიდხანს არ გაგრძელებულა. ბაზრის დახურვისთვისIndiGo-ს ღირებულება ოდნავ დაეცა და 23,16 მილიარდი დოლარი შეადგინა, რაც საკმარისი აღმოჩნდა იმისთვის, რომ პირველი Delta-ს დაეკავებინა. იმავდროულად, Ryanair დამკვიდრდა მესამე ადგილზე კაპიტალის 21,3 მილიარდი დოლარის  შეფასებით.

ეს ზრდა უფრო ფართო ტენდენციის ნაწილია. IndiGo-ს აქციები თითქმის 13%-ით გაიზარდა 2025 წელს, რაც ხაზს უსვამს ინვესტორების ნდობას მაშინაც კი, როდესაც ინდოეთის ფართო ბაზრები ებრძვიან გაურკვევლობას. სამაგიეროდ წამყვანი ამერიკული ავიაკომპანიების აქციები, როგორიცაა Delta და United Airlines, წელს მათი აქციების ფასები 40%-ზე მეტად დაეცა.

კონტრასტი თვალში საცემია დროთა განმავლობაში დანახვისას. 2018 წელს დელტამ დაიკვეხნაშთამბეჭდავი შეფასებით 36,67 მილიარდი დოლარი. შედარებისთვის, IndiGo იყო შორეული მოთამაშე, რომლის ღირებულება მხოლოდ 7,72 მილიარდი დოლარი იყო. დღეს სიტუაცია იცვლება.