გერმანიის შიდა ფრენების ბაზარი კვლავ მცირდება: 2025 წლის ზაფხულში მგზავრთა რაოდენობა 0.7%-ით შემცირდა და 5.3 მილიონს შეადგენს. სტატისტიკის ფედერალური სამსახურის (Destatis) მონაცემებით, 2025 წელს შიდა ფრენებით მგზავრთა რაოდენობა 2019 წელთან შედარებით დრამატულად, 54.9%-ით, არის შემცირებული.

გერმანიის შიდა საჰაერო მოძრაობის შემცირება რამდენიმე ძირითადი მიზეზით არის განპირობებული, რაც ამ მიმართულებას წამგებიანს ხდის:

შემცირებული შეთავაზება: Lufthansa-მ საგრძნობლად შეამცირა შიდა მარშრუტები. სხვა ავიაკომპანიები, როგორიცაა Easyjet და Ryanair, საერთოდ აღარ ახორციელებენ ფრენებს გერმანიის შიგნით.

ბიზნეს მოგზაურობის შემცირება: პირადი შეხვედრები სულ უფრო ხშირად ვიდეო კონფერენციებით იცვლება.

რკინიგზის მიმზიდველობა: მგზავრთა ნაწილი რკინიგზაზე გადავიდა. ბერლინსა და მიუნხენს შორის სარკინიგზო მარშრუტები ბოლო წლებში მნიშვნელოვნად გაუმჯობესდა.

მაღალი ხარჯები: შიდა ფრენების ფასები გაიზარდა ავიამეთვალყურეობის, უსაფრთხოების კონტროლისა და საჰაერო ტრანსპორტის გადასახადის ზრდის გამო. ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ შიდა ფრენები თითქმის აღარ არის მომგებიანი.

Lufthansa-ს შიდა ფრენების უმეტესობა ამჟამად ემსახურება ფრანკფურტისა და მიუნხენის ჰაბების შევსებას, რადგან ამ “შემაერთებელი” ფრენების გარეშე შეუძლებელი იქნება შორ მანძილზე მფრინავი თვითმფრინავების მგზავრებით შევსება.

მიუხედავად შიდა კრიზისისა, გერმანიიდან საერთაშორისო საჰაერო მიმოსვლა იზრდება:

ზრდა: 2025 წლის აპრილიდან ოქტომბრის ჩათვლით, გერმანიის ძირითადი აეროპორტებიდან საზღვარგარეთ 68.5 მილიონი მგზავრი გაფრინდა, რაც 4.6%-ით მეტია წინა წელთან შედარებით.

პანდემიამდელი დონე: მიუხედავად ზრდისა, საერთო ჯამში საერთაშორისო მგზავრთა რაოდენობა 2019 წლის დონეს 2.8%-ით ჩამორჩება.

ფედერალურმა მთავრობამ მიიღო ზომები საავიაციო ინდუსტრიის მხარდასაჭერად:

2026 წლის 1 ივლისიდან საჰაერო ტრანსპორტის გადასახადიშემცირდება. კანცლერმა ფრიდრიხ მერცმა (CDU) დაპირდა დაახლოებით €350 მილიონი ევროს ოდენობის შემსუბუქებას. ეს გადაწყვეტილება გააკრიტიკეს მწვანეებმა და გარემოს დამცველებმა, რომლებმაც ის „წიაღისეული ინდუსტრიისთვის საჩუქრად“ შეაფასეს.

ამჟამად შიდა და მოკლე ფრენებზე გადასახადი შეადგენს €15.53 ევროს თითო რეისზე.

ავიაკომპანიები დიდი ხანია ითხოვენ ამ გადასახადის შემცირებას, რადგან საერთაშორისო გადამზიდავები თავიანთ თვითმფრინავებს უფრო დაბალი საოპერაციო ხარჯების მქონე ლოკაციებზე (მაგალითად, სპარსეთის ყურე) ანთავსებენ, რაც ზიანს აყენებს გერმანულ აეროპორტებს.