20 სექტემბრიდან FlyUIA-მ ოთხდან სამი თვითმფრინავის ფრენები შეაჩერა, რითაც ევროპაში ოპერირებდა.

კომპანია არ იხდის გადასახადებს, მათ შორის ტექნიკური მომსახურების, საწვავის, საჰაერო ნავიგაციის, აეროპორტის მომსახურებისთვის, – ამბობს ალექსანდრე პოლიანსკი, FlyUIA-ს პილოტების კავშირის ხელმძღვანელი.

FlyUIA -ს ანგარიშებზე დაახლოებით 100 მილიონი გრივნაა გაყინული. რატომ არ შეუძლია FlyUIA-ს ახალი პრეზიდენტი კირილ ზვონარევი, რომელიც 19 სექტემბერს დაინიშნა, გამოიყენოს თანხები? საბანკო ანგარიშზე წვდომის დაბლოკვა შეიძლება იყოს კორპორატიული კონფლიქტის შედეგი FlyUIA-ს აქციონერებს არონ მაიბერგსა და იგორ კოლომოისკის შორის, რომელიც წარმოიშვა 2021 წლის დეკემბერში.

შემდეგ სამეთვალყურეო საბჭოს ხელმძღვანელმა და FlyUIA-ს თანამფლობელმა არონ მაიბერგმა Forbes-ს განუცხადა, ზვონარევის წინამორბედის, ევგენი დიხნეს გათავისუფლების წარუმატებელი მცდელობების შესახებ, რაც იმ დროს ერთ წელზე მეტხანს გაგრძელდა. მაიბერგმა აღნიშნა, რომ დიხნემ ვერ შეძლო ავიაკომპანიის მუშაობის ოპტიმიზაცია, რომელიც ბოლო წლებში გადარჩენის ზღვარზე იყო.

დიხნე ამტკიცებდა, რომ ის გახდა აქციონერებს შორის კონფლიქტის მძევალი. მისი თქმით, ისინი ვერ შეთანხმდნენ კომპანიის დაფინანსებაზე, რომელმაც შემოსავლის უმეტესი ნაწილი დაკარგა პანდემიისა და COVID-19-ის გავრცელებოს გამო. 2020 წელს FlyUIA-მ, რომელმაც პანდემიის გამო ფლოტის უმეტესი ნაწილი გააჩერა, 4,5 მილიარდი გრივნას ზარალი განიცადა.

კოლომოისკი FlyUIA-ს კაპიტალში ყოფილი ვიცე-პრემიერი ბორის კოლესნიკოვის წილის შეძენით შევიდა. 2019 წელს მან განაცხადა, რომ ფლობს FlyUIA-ს 25%-ს. მაიბერგის გარდა, აქციონერებს შორის, მისი თქმით, იყო Ukrtatneft-ის ხელმძღვანელი პაველ ოვჩარენკო.

2021 წელს ავიაკომპანიამ გადაიყვანა 2,8 მილიონი მგზავრი, რაც 61%-ით მეტია 2020 წელთან შედარებით და 2,8-ჯერ ნაკლები, ვიდრე 2019 წელს. ფლოტი შემცირდა 17 თვითმფრინავით, 24-მდე. ამ ხნის განმავლობაში დასაქმებულთა რაოდენობა შემცირდა 45,2%-ით, 1447 ადამიანამდე. შემოსავალმა შეადგინა 9,29 მილიარდი გრივნა, ხოლო მოგებამ – 367 მილიონი გრივნა შეადგინა. 2022 წელს გადამზიდავი გეგმავდა გრძელვადიანი ფრენების განახლებას ნიუ-იორკში და ტორონტოში.

უკრაინაში რუსეთის შეჭრისთანავე კოლომოისკისა და მაიბერგის კომპანიამ დაკარგა მთელი შემოსავალი. სალიზინგო კომპანიებმა, უკრაინაში ესკალაციის შიშით, გაიწვიეს 10 თვითმფრინავი, რომელსაც მართავდა FlyUIA.

FlyUIA-მ დაიტოვა ოთხი თვითმფრინავი, რისთვისაც კომპანია ცდილობდა სამუშაოს პოვნას ევროპაში – გადამზიდავი ახორციელებდა ჩარტერულ ფრენებს პოლონური ტუროპერატორი Itaka-სთვის ესპანეთში, თურქეთში, ალბანეთში, ეგვიპტეში, ტუნისში. UIA-მ ასევე შეასრულა ფრენების სერია უკრაინის ეროვნული საფეხბურთო ნაკრებისთვის.

2022 წლის პირველ ნახევარში FlyUIA-ს შემოსავალი სამჯერ შემცირდა და 1,2 მილიარდი გრივნა შეადგინა. 2021 წლის იანვარ-ივნისში 22 მილიონი გრივნის მოგების ნაცვლად, ავიაკომპანიამ მიიღო თითქმის 1,3 მილიარდი გრივნას ზარალი. 1 სექტემბრის მდგომარეობით ავიაკომპანიას 1135 თანამშრომელი ჰყავდა.

FlyUIA-მ კვიპროსული კომპანია Brazaline-ის კუთვნილი ოთხი თვითმფრინავიდან სამი საჰაერო ხომალდით ფრენა შეაჩერა. ეს კომპანია შედის Privat ჯგუფის შემადგენლობაში, რომელიც კარგად იცნობს ავიაკომპანიის ვითარებას. მეოთხეც მალე შეაჩერებს ფრენებს, რადგან მას ფინანსურ რესურსებზე წვდომა არ აქვს, მიიჩნევს ალექსანდრე პოლიანსკი. ავიაკომპანიაში არსებული მდგომარეობის შესახებ კიდევ ერთი  წყარო ამბობს, რომ FlyUIA-ს რამდენიმეთვიანი სახელფასო დავალიანება აქვს.