აშშ-ის ფედერალურმა საავიაციო ადმინისტრაციამ (FAA) დააწესა ახალი, 24 საათის განმავლობაში მოქმედი ფრენის შეზღუდვები, რომელიც ავალდებულებს მსხვილ ავიაკომპანიებს, თავი აარიდონ პრეზიდენტ ტრამპის მარ-ა-ლაგოს რეზიდენციის მიმდებარე საჰაერო სივრცეს ფლორიდაში.
ახალი რეგულაცია, რომელიც ძალაში შევიდა ორშაბათს, 2025 წლის ოქტომბერში, ძალაში იქნება 2026 წლის 20 ოქტომბრამდე.
FAA-მ შემოიღო დროებითი ფრენის შეზღუდვის ზონა (TFR) „სპეციალური უსაფრთხოების მიზნებისთვის“:
- აკრძალული ზონა: თვითმფრინავებს, ვერტმფრენებსა და დრონებს ეკრძალებათ მარ-ა-ლაგოს საკუთრებიდან ერთი საზღვაო მილის რადიუსში ფრენა, თუ არ აქვთ სპეციალური ნებართვა.
- ზეგავლენა აეროპორტზე: შეზღუდვა უშუალოდ ეხება პალმ-ბიჩის საერთაშორისო აეროპორტის (PBI) მიმოსვლას, რომელიც წელიწადში დაახლოებით რვა მილიონ მგზავრსემსახურება. PBI-ის მთავარი ასაფრენი ბილიკი, რომელიც რეგულარულად გზავნის მიმოსვლას აკრძალულ ზონაზე, ყველაზე მეტად დაზარალდება.
- ავიაკომპანიები: American, Delta, United, JetBlue და Southwest ვალდებულნი არიან, მოერგონ ახალ წესებს.
პილოტებს, რომლებიც PBI-დან აფრინდებიან ნიუ-იორკის, ატლანტის, ბოსტონის, ჩიკაგოს და სხვა ქალაქების მიმართულებით, ახლა მცირედი კურსის კორექტირება მოუწევთ. თუმცა, ოფიციალური პირების აზრით, ეს ცვლილება, სავარაუდოდ, მხოლოდ რამდენიმე წუთით გაზრდის ფრენის დროს და არ გამოიწვევს ფართომასშტაბიან შეფერხებებს.
FAA-ს ბრძანება მას შემდეგ გამოიცა, რაც ხელისუფლებამ აეროპორტთან, სადაც Air Force Oneჩვეულებრივ დგას, აღმოაჩინა „ხელნაკეთი სანადირო პოზიცია“, საიდანაც პრეზიდენტის თვითმფრინავი კარგად ჩანდა. ეს გადაწყვეტილება მიღებულ იქნა პრეზიდენტის მუქარისგან დაცვის აქტის ფარგლებში, რადგან პრეზიდენტი ტრამპი 2024 წლის არჩევნებამდე უკვე გახდა ორი მკვლელობის მცდელობის სამიზნე.
აკრძალული ზონის დარღვევა მკაცრად დაისჯება:
- თვითმფრინავები და პილოტები: შეიძლება დაჯარიმდნენ, დააკავონ პილოტები, ან იძულებით დაეშვან.
- დრონები: მთავრობას უფლება აქვს, ჩაახშოს სიგნალი, მოახდინოს დრონის კონფისკაცია, ან გაანადგუროს იგი VIP პირების დასაცავად.
შეზღუდვა ახალი გამოწვევაა აშშ-ის საჰაერო ტრანსპორტისთვის, რომელიც ბოლო თვეებში სხვა პრობლემების წინაშეც დგას. მთავრობის მიმდინარე დახურვის გამო, აეროპორტებში აღინიშნება პერსონალის დეფიციტი და დროებითი გაჩერებები, რის გამოც საჰაერო მოძრაობის კონტროლის ზოგიერთი კოშკი, მათ შორის ჩიკაგოში, ჰოლივუდსა და ნეშვილში, საათობით უპერსონალოდ დარჩა.












