AirPlus-ის ცნობით, ევროპული კომპანიების თანამშრომლები უფრო ხშირად დაფრინავენ ბიზნეს კლასით. ექსპერტებმა გააანალიზეს კორპორატიული ფრენების ჯავშნების სტატისტიკა რვა ევროპულ ბაზარზე, მათ შორის გერმანიაში, საფრანგეთში, იტალიაში, ნიდერლანდებსა და დიდ ბრიტანეთში.

ანგარიშის მიხედვით, ევროპულმა კორპორაციებმა 2023 წელს 19%-ით მეტი ფრენა დაჯავშნეს, ვიდრე 2022 წელს. ავიაბილეთის მთლიანმა ხარჯებმა 2023 წელს 2019 წლის დონის 76%-ს მიაღწია. აღდგენის ყველაზე მაღალი დონე იყო შვეიცარიაში, სადაც კორპორაციებმა 2019 წელს ავიაბილეთებზე ბიუჯეტის 88% დახარჯეს.

ასევე ირკვევა, რომ საქმიანი მოგზაურები ახლა უფრო ხშირად დაფრინავენ ბიზნეს კლასის სალონებით. AirPlus-ის მეშვეობით შესრულებული ჯავშნების 11.1% ბიზნეს კლასზე მოდის. აღსანიშნავია ისიც, რომ ეს მაჩვენებელი 2019 წელს 8,8%-დან 2022 წელს 10,7%-მდე გაიზარდა.

ბიზნეს კლასზე მოთხოვნის ზრდა. დაფიქსირდა იმის მიუხედავად, რომ სალონის ამ დონის ბილეთის საშუალო ფასი წელიწადში 7%-ით გაიზარდა და 3867 ევროს მიაღწია. ეკონომ კლასის ბილეთების საშუალო ტარიფები პრაქტიკულად უცვლელი დარჩა – შარშან 515 ევრო, 2022 წელს 510 ევრო.

AirPlus-ის ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ საქმიანი მოგზაურობის ხანგრძლივობა „დასტაბილურდა“: 2023 წელს მივლინება საშუალოდ 5,9 დღეს გაგრძელდა. შედარებისთვის: 2022 წელს ეს მაჩვენებელი 6.2 დღე იყო, 2019 წელს – 5.4 დღე.

არსებობს მუდმივი ტენდენცია, როდესაც მოგზაურები ცდილობენ გააერთიანონ სხვადასხვა შეხვედრები ერთ მოგზაურობაში. 2023 წელს დაჯავშნილი ერთდღიანი მივლინებების საერთო წილი იყო 6.8%, ეს მაჩვენებელი კი ოდნავ აღემატება 2022 წლის მაჩვენებელს (6.5%), მაგრამ მაინც მნიშვნელოვნად დაბალია 2019 წლის 14.3%-იან მაჩვენებელზე.

აშშ ინარჩუნებს თავის პოზიციას, როგორც ევროპული კომპანიებისთვის გრძელვადიანი დანიშნულების მთავარი ადგილი. მეორე ადგილზე ჩინეთია, როგორც 2019 წელს. ევროპული კორპორაციების ხუთი უმსხვილესი ინტერკონტინენტური მიმართულების სიაში ასევე შედის ინდოეთი, არაბეთის გაერთიანებული საამიროები და იაპონია.

შიდა მივლინებისთვის ყველაზე პოპულარული მიმართულებების სია იგივე რჩება: გერმანია, ესპანეთი, დიდი ბრიტანეთი, საფრანგეთი და იტალია.