ევროკავშირის აეროპორტებში კვლავ შეიზღუდება სითხეების ტრანსპორტირება. თითოეული კონტეინერის მოცულობა არ უნდა აღემატებოდეს 100 მლ. წესი ძალაში 2024 წლის 1 სექტემბრიდან შევა.
ხელბარგში სითხეების კონტეინერების მოცულობა არ აღემატებოდეს 100 მლ-ს. აღნიშნულ წებსდაემორჩილება ევროკავშირის ყველა ქვეყანა, ასევე ისლანდიას, შვეიცარიას და ნორვეგიას მოეთხოვებათ დაიცვან ეს წესი.
ევროკომისიის წინა გადაწყვეტილებამ დაუშვა დიდი მოცულობის სითხეების გადაზიდვა. აეროპორტებმა სპეციალურად შეიძინეს ახალი სკანერები შემოწმებისთვის. ისინი უკვე დამონტაჟდა ამსტერდამის, ჰელსინკისა და ტალინის აეროპორტებში, რამაც შესაძლებელი გახადა შეზღუდვების სრულად ან ნაწილობრივ მოხსნა.
ევროკომისიის წინა გადაწყვეტილებამ მწვანე შუქი მისცა ამ შეზღუდვების მოხსნას, რომელიც ძალაშია 2006 წლიდან. ამისათვის აეროპორტებს უნდა შეეძინათ ახალი C3 ხელბარგის სკანერები, რომლებიც იყენებენ CT ტექნოლოგიას მოგზაურთა ჩემოდნების შიგთავსის შესამოწმებლად.
ასეთი სკანერები უკვე დამონტაჟდა ამსტერდამის, ჰელსინკისა და ტალინის აეროპორტებში, რამაც შესაძლებელი გახადა მთლიანად ან ნაწილობრივ მოეხსნას ამ ქალაქებიდან გამგზავრებისას ხელბარგში სითხეების ტარების შეზღუდვა.
C3 სკანერების დამატებითი უპირატესობა ის იყო, რომ მგზავრებს აღარ უწევდათ თხევადი კონტეინერების, კამერების, ლეპტოპების და სხვა ელექტრონიკის ამოღება ჩემოდნიდან მათი სკანირებისთვის. ამან შესაძლებელი გახადა საკონტროლო წერტილების გამტარუნარიანობის გაზრდა საკონტროლო წერტილების რაოდენობის გაზრდის გარეშე.
ევროკომისიის 2024 წლის 29 ივლისის 2024/2108 გადაწყვეტილებაში ნათქვამია, რომ ახალი სკანერების ამჟამინდელი პარამეტრები უნდა გადაიხედოს მათი მუშაობის გასაუმჯობესებლად.
ამ გადაწყვეტილებას უკვე მოჰყვა კრიტიკა ACI Europe-ის მხრიდან, რომელიც აერთიანებს ევროპის აეროპორტებს. მათი თქმით, აეროპორტები, რომლებმაც შეიძინეს ახალი სკანერები, ამისთვის დაჯარიმდნენ.
ACI Europe აღნიშნავს, რომ C3 სკანერები 8-ჯერ ძვირია, ვიდრე წინა თაობის სკანერები, ხოლო ახალი აღჭურვილობის ფუნქციონირება 4-ჯერ მეტი ღირს. აეროპორტებმა ასეთი ხარჯები გაწიეს სერვისის გასაუმჯობესებლად და მგზავრების კომფორტისთვის.
მიუხედავად იმისა, რომ ახალი შეზღუდვები შემოღებულ იქნა, როგორც დროებითი, ევროკომისიამ თავის გადაწყვეტილებაში არ მიუთითა ვადები, თუ როდის მოიხსნებოდა ისინი. ამასთან დაკავშირებით, ACI Europe-მა მოუწოდა ევროპელ ოფიციალურ პირებს დაუყოვნებლივ შეიმუშაონ საგზაო რუკა, რომელიც ასახავს ახალი შეზღუდვების მოხსნის ეტაპებს.