დიდი ბრიტანეთის ავიაკომპანიებს მკაფიო ინსტრუქციები მიეცათ მგზავრებთან კომუნიკაციის გასაუმჯობესებლად. ეს მოხდა სამოქალაქო ავიაციის ორგანოს (CAA) ახალი ანგარიშის გამოქვეყნების შემდეგ, რომელშიც ნათლად ჩანს, რომ მგზავრების უმეტესობა უკმაყოფილოა ავიაკომპანიების რეაგირებითა და დამოკიდებულებით ფრენების შეფერხებების დროს.

CAA-ს კვლევა, სახელწოდებით „ავიაკომპანიების კომუნიკაცია მგზავრებთან შეფერხებების დროს“, აანალიზებს მგზავრების გამოცდილებას ფორსმაჟორულ სიტუაციებში. კვლევამ გამოავლინა, რომ მხოლოდ ათიდან ერთი მგზავრი იყო სრულად ინფორმირებული თავისი უფლებების შესახებ შეფერხებების დროს.
მგზავრების ნახევარზე მეტი (57%) თვლის, რომ მათი გამოცდილება უკეთესი იქნებოდა, თუ ავიაკომპანიები მეტ ინფორმაციას მიაწვდიდნენ.
კვლევა ავიაკომპანიებს 12 ძირითად რეკომენდაციას სთავაზობს კომუნიკაციის გასაუმჯობესებლად. მათ შორის:
მიზეზის მკაფიო განცხადება: გადამზიდავებმა ნათლად უნდა განაცხადონ შეფერხების მიზეზი, თუნდაც ეს მათი ბრალი იყოს.
რეგულარული განახლება: მგზავრებს ინფორმაცია შეფერხებების შესახებ პირველადი შეტყობინების შემდეგ, სულ მცირე, ყოველ ნახევარ საათში ერთხელ უნდა მიეწოდოს.
მრავალარხიანი მიდგომა: საჭიროა „პირად და ციფრულ ურთიერთქმედებებზე დაფუძნებული მრავალარხიანი მიდგომა“ ინფორმაციის მიწოდებისთვის.

მიუხედავად იმისა, რომ გამოკითხულთა 52%-მა თქვა, რომ მათ იცოდნენ თავიანთი უფლებები, „ბევრმა არასწორად გაიგო ისინი, რაც ხაზს უსვამს მეტი სიცხადის საჭიროებას“. მგზავრების 93%-ს სურს, რომ ეს ინფორმაცია მიეწოდოს შეფერხების შესახებ პირველად შეტყობინების მიღებამდე ან შეტყობინებისთანავე.

როგორც სელინა ჩადამ, სამოქალაქო ავიაციის ორგანოს მომხმარებელთა და ბაზრის ჯგუფის ხელმძღვანელმა აღნიშნა: „ავიაკომპანიებს, რომლებიც ესმით ეფექტური კომუნიკაციის მნიშვნელობა პრობლემების წარმოშობისას, შეუძლიათ ნეგატიური გამოცდილება, რომელიც ლოიალობას ძირს უთხრის, მომხმარებლის ნდობის მოპოვების შესაძლებლობად აქციონ.“

კვლევა ჩატარდა 2025 წლის თებერვლიდან აპრილამდე პერიოდში და მასში 2,105 მონაწილე იყო ჩართული, ასევე ინტერვიუ ჩაუტარდა 60 ინდუსტრიის ექსპერტს.