Delta-მ ავიაბილეთების ფასების განსაზღვრის მიდგომა შეცვალა და ამ მიზნით ხელოვნური ინტელექტის (AI) გამოყენება დაიწყო. ავიაკომპანიამ ახალი სისტემის ტესტირება დაიწყო, რომელიც არა მხოლოდ დროისა და მოთხოვნის მიხედვით ითვლის ფასებს, არამედ ალგორითმის მიხედვითაც, თუ რა თანხის გადახდის სურვილი აქვს კონკრეტულ მგზავრს ფრენისთვის.
ათწლეულების განმავლობაში ავიაკომპანიები ტარიფებს ისეთი ტრადიციული ფაქტორების მიხედვით ადგენდნენ, როგორიცაა გამგზავრების დრო, მოთხოვნა და ადგილების ხელმისაწვდომობა. Delta ამ მიდგომას შორდება და ე.წ. „სუპერანალიტიკოსს“ იყენებს, ფასების სისტემას, რომელიც ისრაელის IT კომპანია Fetcherr-თან პარტნიორობით შემუშავდა. გადამზიდავის განცხადებით, ეს ტექნოლოგია რეალურ დროში ამუშავებს დიდი რაოდენობით მონაცემებს და ითვალისწინებს ფაქტორებს, როგორიცაა წინა შესყიდვები და დათვალიერების ნიმუშები თითოეული კონკრეტული დაჯავშნისთვის.
Delta-ს პრეზიდენტმა გლენ ჰაუენშტეინმა კონფერენციაზე განაცხადა, რომ ავიაკომპანია ამჟამად AI-ს შიდა ტარიფების დაახლოებით 3%-ის დასადგენად იყენებს და წლის ბოლომდე ამ მაჩვენებლის 20%-მდე გაზრდას გეგმავს. საბოლოო მიზანია ტექნოლოგიის უფრო ფართოდ დანერგვა.
ამ ინოვაციურმა მიდგომამ საზოგადოებაში გარკვეული შეშფოთება გამოიწვია. ექსპერტები აქტიურად განიხილავენ მგზავრების გამოცდილებაზე AI-ის გავლენის საკითხს. არიზონას შტატის სენატორმა რუბენ გალეგომ ამ პრაქტიკას „მტაცებლური“ უწოდა და აღნიშნა, რომ ავიაკომპანია ხელოვნურ ინტელექტს იყენებს „პრობლემური წერტილის მოსაძებნად“ და ყველაზე მაღალი ტარიფის დასაწესებლად, რომელზეც, მისი აზრით, მომხმარებელი დათანხმდება.












