
ჩინეთის უმსხვილესი სახელმწიფო ავიაკომპანიები აპროტესტებენ აშშ-ის წინადადებას, რომელიც მათ რუსეთის საჰაერო სივრცის გამოყენებას აშშ-ში ან აშშ-დან ფრენებისას უკრძალავს.
ვაშინგტონი აცხადებს, რომ ასეთი ფრენები ჩინურ ავიაკომპანიებს არაკონკურენტულ უპირატესობას ანიჭებს ამერიკელ გადამზიდავებთან შედარებით, რადგან მოსკოვმა რუსული საჰაერო სივრცე აშშ-ის და ევროპის ავიახაზებისთვის 2022 წელს, უკრაინაში შეჭრის საპასუხოდ, დახურა.
ექვსმა ჩინურმა ავიაკომპანიამ, მათ შორის Air China, China Eastern და China Southern, აშშ-ის ტრანსპორტის დეპარტამენტში საჩივრები შეიტანა შემოთავაზებული აკრძალვის თაობაზე.
China Eastern-მა თავის განცხადებაში აღნიშნა, რომ აკრძალვა „ზიანს მიაყენებს საზოგადოებრივ ინტერესს“ და „შეუქმნის უხერხულობას“ მოგზაურებს როგორც ჩინეთიდან, ასევე აშშ-დან. ავიაკომპანიის თქმით, ფრენის დამატებითი დრო გამოიწვევს მაღალ ხარჯებს და გაზრდის ავიაბილეთების ფასებს, რაც ტვირთად დააწვება მგზავრებს.
China Southern-მა გაფრთხილება გაავრცელა, რომ აკრძალვა ათასობით მოგზაურზე უარყოფითად იმოქმედებს. Air China-ს შეფასებით, თუ აკრძალვა ძალაში შევა მადლიერების დღისა და შობის სეზონზე, ის მინიმუმ 4,400 მგზავრს შეეხება.
აკრძალვის წინააღმდეგ გამოვიდა ჩინეთის საგარეო საქმეთა სამინისტროს სპიკერიც, რომელმაც აღნიშნა, რომ ეს ნაბიჯი „დასჯის“ მგზავრებს მთელ მსოფლიოში.
ნიუ-იორკის უნივერსიტეტის შანხაის ავიაციის ექსპერტის, დევიდ იუს თქმით, ამერიკული ავიაკომპანიებისთვის რუსეთის საჰაერო სივრცეზე წვდომის არარსებობამ ზოგიერთ აშშ-ჩინეთის მარშრუტზე ფრენის გზა დაახლოებით ორიდან სამ საათამდე გაზარდა. უფრო ხანგრძლივი მოგზაურობა კი მეტ საწვავს მოითხოვს და აშშ-ის გადამზიდავების მომგებიანობას აუარესებს.
„ისტორიულად, აშშ-ჩინეთის მარშრუტი ორივე მხარისთვის ფულის მომტანი იყო“, – თქვა იუმ. „ჩინური გადამზიდავების პერსპექტივიდან, თუ რუსეთზე შეგიძლიათ ფრენა, თქვენი ხარჯები მცირდება.“
აშშ-ის ტრანსპორტის დეპარტამენტმა განაცხადა, რომ ჩინური გადამზიდავების შესაძლებლობა, გამოიყენონ რუსეთის საჰაერო სივრცე, ქმნის „კონკურენტულ დისბალანსს“ ამერიკულ და ჩინურ ავიაკომპანიებს შორის.
გეგმა ასევე მოითხოვს, რომ აკრძალვა გავრცელდეს ჰონგ-კონგის Cathay Pacific-ზეც, რომლის მიმართაც საჩივარი United Airlines-მა შეიტანა.
ტრანსპორტის დეპარტამენტი საზოგადოების კომენტარებს გეგმის საბოლოო სახით დამტკიცებამდე განიხილავს.











