Boeing-ი მიზნად ისახავს თვითმფრინავების წარმოების მიმდინარე დონეზე სტაბილიზაციას, სანამ უსაფრთხოებისა და ხარისხის გაუმჯობესების ზომების განხორციელების ფონზე შემდეგ ინდუსტრიულ ეტაპზე გადავა. ამის შესახებ კომპანიის კომერციული თვითმფრინავების აღმასრულებელი დირექტორმა, სტეფანი პოუპმა, განაცხადა კვირას.

პოუპის თქმით, ჯერ ნაადრევია იმის თქმა, თუ როდის აიწევს Boeing-ი 737-ის წარმოებას თვეში 47 ერთეულამდე. ცოტა ხნის წინ, რეგულატორებმა კომპანიას ნება დართეს, მიეღწია თვეში 42 თვითმფრინავის წარმოების მაჩვენებლისთვის, წარმოების დროებითი შეზღუდვების მოხსნის შემდეგ.

Boeing-მა გასულ თვეს მოიპოვა ნებართვა, გაეზარდა 737-ის წარმოება თვეში 42 ერთეულამდე, რითაც შემსუბუქდა 38 თვითმფრინავის ლიმიტი, რომელიც დაწესდა 2024 წელს ფრენის დროს მომხდარი ინციდენტის შემდეგ.

ამჟამად Boeing-ი თვეში 42 ერთეულ 737-ს აწარმოებს და მზად არის, 787 Dreamliner-ის წარმოება თვეში 8 ერთეულს მიაღწიოს.

ეს სტაბილიზაცია გულისხმობს ფედერალურ საავიაციო ადმინისტრაციასთან (FAA) შეთანხმებული ექვსი მიზნის შესრულებას, მათ შორის მიმწოდებლის დეფიციტისა და არასტანდარტული სამუშაოების კონტროლს.

კითხვაზე, თუ როდის მიიღწევა შემდეგი ეტაპები — 737-ისთვის თვეში 47 და 787-ისთვის თვეში 10 ერთეული, პოუპმა განაცხადა: „ვერ დავასახელებ კონკრეტულ თარიღს… ჩვენ გავზრდით ტემპს, როცა სისტემა მზად იქნება ტემპის გასაზრდელად.“

ათწლეულების განმავლობაში რენტონის ქარხანაში 737-ების წარმოების შემდეგ, Boeing-ი ამზადებს ახალ „ჩრდილოეთის ხაზს“ ევერეტის ფართოკორპუსიანი თვითმფრინავების ქარხანაში, რათა დააკმაყოფილოს ვიწროკორპუსიანი თვითმფრინავების მაღალი წარმოება. პოუპის თქმით, ეს ხაზი საჭირო გახდება მას შემდეგ, რაც Boeing-ი მიაღწევს პანდემიამდელ დონეს — თვეში 52 ერთეულს.

Boeing-ი სამრეწველო თვალსაზრისით ჩამორჩა Airbus-ს, რაც ნაწილობრივ განპირობებულია ევროპელი კონკურენტის A321neo-ს წარმატებით, და ნაწილობრივ 737-ის სერიაზე უსაფრთხოებისა და საწარმოო ხარვეზების გამო. Airbus-ი ამჟამად თვეში 63 ერთეულ A320neo ოჯახის თვითმფრინავს აწარმოებს და 2027 წლისთვის თვეში 75 ერთეულზე გასვლას გეგმავს.