ამერიკული საავიაციო გიგანტი Boeing-ი ახალი ერთსაფეხურიანი (single-aisle) თვითმფრინავის შემუშავებაზე მუშაობს, რომელიც საბოლოოდ 737 MAX-ის მოდელს ჩაანაცვლებს. ამის შესახებ ინფორმაციას Wall Street Journal (WSJ) საკითხში ჩახედულ პირებზე დაყრდნობით ავრცელებს.

გამოცემის წყაროების ცნობით, ახალი თვითმფრინავი განვითარების ადრეულ ეტაპზეა და გეგმები ჯერ კიდევ დასაზუსტებელია. ამჟამად, კომპანია ფოკუსირებულია ახალი ვიწროტანიანი (narrowbody) თვითმფრინავისთვის ფრენის კაბინის (flight deck) დაპროექტებაზე.

WSJ-ის ინფორმაციით, მიმდინარე წლის დასაწყისში Boeing-ის  აღმასრულებელმა დირექტორმა, კელი ორტბერგმა (Kelly Ortberg), გაერთიანებულ სამეფოში Rolls-Royce Holdings-ის წარმომადგენლებს შეხვდა, რათა ახალი თვითმფრინავისთვის ახალი ძრავის საკითხი განეხილა. ორტბერგმა კომერციული თვითმფრინავების განყოფილებაში ახალი უფროსი პროდუქტის ხელმძღვანელიც დანიშნა, რომელიც მანამდე ახალი ტიპის თვითმფრინავის შემუშავებაზე მუშაობდა. თუმცა, ორტბერგს საჯაროდ ჯერ არ დაუდასტურებია დეტალები იმის შესახებ, თუ კონკრეტულად როგორი თვითმფრინავი ჩაანაცვლებს Boeing 737 MAX-ს.

თვითმფრინავების მწარმოებლის ეს გეგმები მიუთითებს ცვლილებაზე იმ ფონზე, როდესაც Boeing ფედერალური საავიაციო ადმინისტრაციის (FAA) მხრიდან რეგულაციურ გამოწვევებს აწყდება.

ორტბერგი თანმიმდევრულად ხაზს უსვამს, რომ მისი მთავარი ფოკუსი Boeing-ის ხარისხისა და წარმოების პრობლემების მოგვარებაა. ეს განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია მას შემდეგ, რაც 2024 წლის იანვარში Alaska Airlines-ის ავიახაზების Boeing 737 MAX 9-ზე კარი-შტეფსელის (door plug) აფეთქების ინციდენტის გამო, კომპანია ამჟამად 737 MAX-ის წარმოების ზღვრის გაზრდას ცდილობს, რომელიც თვეში 38 თვითმფრინავს შეადგენს.

2025 წლის 11 სექტემბერს Morgan Stanley Laguna-ს კონფერენციაზე სიტყვით გამოსვლისას, ორტბერგმა ასევე განაცხადა, რომ „ბოინგი“ ახალი ფართო ტანის თვითმფრინავის, 777-9-ის სერტიფიცირების გრაფიკს ჩამორჩება და სერტიფიცირების პროცესს, რომელიც ჯერ კიდევ წინ არის, „სამუშაოს მთა“ უწოდა.

Boeing 737 MAX-ის ექსპლუატაცია 2017 წელს დაიწყო, მაგრამ 2019 წელს მსოფლიო მასშტაბით დამიწდა მას შემდეგ, რაც ამ ტიპის თვითმფრინავების მონაწილეობით 2018 და 2019 წლებში ორი ფატალური ავიაკატასტროფა მოხდა.

FAA-მ 20-თვიანი დამიწება, რომელიც აშშ-ის ავიალაინერის ისტორიაში ყველაზე ხანგრძლივი იყო, 2020 წლის 18 ნოემბერს მოხსნა.

2025 წლის 26 სექტემბრის განცხადებაში, FAA-მ დაადასტურა, რომ „ბოინგს“ უფლება მიეცემა, 2025 წლის 29 სექტემბრიდან დაიწყოს გარკვეული სახის საჰაერო ვარგისობის სერტიფიკატების გაცემა Boeing 737 MAX-ისა და Boeing 787-ისთვის.