ავიამშენებელმა გიგანტმა Boeing-მა სერტიფიცირების დასრულებამდე 26 ერთეული Boeing 777-9ტიპის თვითმფრინავი უკვე აწარმოა, მიუხედავად იმისა, რომ ამ ფართო ტანის ლაინერის ექსპლუატაციაში შესვლა 2027 წლამდე გადაიდო.
ამ 26 თვითმფრინავიდან 22 ერთეული დასაწყობებულია სიეტლის პეინ ფილდზე (Paine Field), ხოლო 4 ერთეული აქტიურად გამოიყენება სატესტო კამპანიების მხარდასაჭერად.
777-9-ის ადრეული წარმოების სტრატეგია Boeing-ს ეხმარება, მხარი დაუჭიროს მასშტაბურ სერტიფიცირების პროცესს, დაასტაბილუროს წარმოება და მოემზადოს სწრაფი მიწოდებისთვის რეგულატორების მიერ ავტორიზაციის მიღებისთანავე. თუმცა, პროგრამამ თავდაპირველი 2020 წლის სამიზნე თარიღიდან მრავალჯერადი დაგვიანება განიცადა და ამ დროისთვის დაგროვილმა ხარჯებმა დაახლოებით 4.9 მილიარდ დოლარს მიაღწია.
777X სერია, რომლის მიწოდებასაც ელიან ისეთი მსხვილი დამკვეთები, როგორებიც არიან Emirates (270 შეკვეთა), Qatar Airways და Korean Air, გამოირჩევა:
-
მოწინავე GE9X ძრავებით.
-
უნიკალური დასაკეცი ფრთის წვერებით აეროპორტის კარიბჭესთან თავსებადობისთვის.
-
გაუმჯობესებული საწვავის ეფექტურობით 777-300ER-თან შედარებით.
თვითმფრინავმა განვითარების პროცესში რამდენიმე პრობლემას წააწყდა, მათ შორის 2020 წელს ბრძანების გარეშე სიმაღლის ცვლილებას (uncommanded pitch event) და 2024 წელს ტესტირების დროს სტრუქტურული კომპონენტის დაზიანებას, რამაც ხელი შეუწყო პროგრამის გაჭიანურებას.












