აზია-წყნარი ოკეანის (APAC) რეგიონის ავიახაზებმა 2024 წელს 7.3 მილიარდი აშშ დოლარის ჯამური შემოსავალი დააფიქსირეს, რაც მგზავრთა ნაკადის ძლიერმა ზრდამ და ტვირთების მოცულობის აღდგენამ განაპირობა. ამის შესახებ აზია-წყნარი ოკეანის ავიახაზების ასოციაციის (AAPA) მონაცემები იუწყება.
რეგიონსა და გლობალურად როგორც ბიზნეს, ისე დასასვენებელი მოგზაურობის მყარმა ზრდამ წლის განმავლობაში მგზავრთა მთლიანი ნაკადის 19.9%-ით ზრდა გამოიწვია. მიუხედავად ამ პოზიტიური დინამიკისა, ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ რეგიონში მოქმედი გადამზიდავები კვლავ სერიოზული გამოწვევების წინაშე დგანან, რაც ძირითადად მიწოდების ჯაჭვთან დაკავშირებული მიმდინარე პრობლემებითა და ოპერაციული ხარჯების ზრდით არის განპირობებული.

2024 წელს აზია-წყნარი ოკეანის ავიახაზების ოპერაციული მოგება 7.7%-ით გაიზარდა და 213.9 მილიარდ დოლარს მიაღწია, მაშინ როცა წინა წელს ეს მაჩვენებელი 198.6 მილიარდი დოლარი იყო. მგზავრთა მთლიანი შემოსავალი 8.8%-ით გაიზარდა და 170.4 მილიარდ დოლარს მიაღწია, ხოლო ტვირთების გადაზიდვებიდან მიღებული შემოსავალი 10.3%-ით გაიზარდა და 23.2 მილიარდ დოლარს შეადგენდა.
ამასთანავე, აზიური ავიაკომპანიების მთლიანი ხარჯები წლის განმავლობაში 8.4%-ით გაიზარდა და 199.8 მილიარდი აშშ დოლარი შეადგინა. ამ ზრდის მთავარი მიზეზი საწვავთან დაკავშირებული ხარჯების 10.1%-იანი მატება იყო, რამაც 138.9 მილიარდ აშშ დოლარს მიაღწია. მიწოდების ჯაჭვში არსებული პრობლემები სათადარიგო ნაწილებსა და თვითმფრინავებზე, ასევე ძრავის პრობლემების გამო ფრენების შეჩერებამ, გამოიწვია ტექნიკური მომსახურებისა და ლიზინგის ხარჯების ზრდა. ანალიტიკოსების ცნობით, მაჩვენებელზე გავლენა იქონია პერსონალის ხარჯებისა და აეროპორტის მოსაკრებლების მატებამაც.
ავიაკომპანიების ყველაზე დიდი ხარჯი, საწვავის ხარჯები, 4.8%-ით გაიზარდა და 60.8 მილიარდ აშშ დოლარს მიაღწია, რაც ფრენების რაოდენობის ზრდამ განაპირობა. ეს ნაწილობრივ კომპენსირებული იყო თვითმფრინავის საწვავის ფასების 13.4%-იანი შემცირებით, რომელიც 2024 წელს ბარელზე საშუალოდ 98.1 აშშ დოლარს შეადგენდა. საწვავის ხარჯებმა საშუალოდ მთლიანი საოპერაციო ხარჯების 30.5% შეადგინა, 2023 წლის 31.5%-თან შედარებით.
აზია-წყნარი ოკეანის ავიახაზები აგრძელებენ გამოწვევებთან გამკლავებას, თუმცა მგზავრთა და ტვირთების ნაკადის ძლიერი აღდგენა ოპტიმიზმის საფუძველს იძლევა.