აზია-წყნარი ოკეანის ავიახაზების ასოციაციის (AAPA) მონაცემებით, აზია-წყნარი ოკეანის (APAC) ავიახაზებმა 2024 წელს $7.3 მილიარდი აშშ დოლარის ჯამური შემოსავალი დააფიქსირეს. ეს ზრდა განაპირობა მგზავრთა ნაკადის მნიშვნელოვანმა მატებამ და ტვირთების მოცულობის აღდგენამ.

ძირითადი მაჩვენებლები:

  • მგზავრთა ნაკადის ზრდა: რეგიონული და გლობალური ბიზნეს და დასასვენებელი მოგზაურობის მყარმა ზრდამ წლის განმავლობაში მგზავრთა საერთო ნაკადის 19.9%-იანი ზრდა გამოიწვია.
  • საოპერაციო მოგება: აზია-წყნარი ოკეანის ავიახაზების საოპერაციო მოგება 7.7%-ით გაიზარდა და 2024 წელს $213.9 მილიარდ აშშ დოლარს მიაღწია, წინა წლის $198.6 მილიარდთან შედარებით.
  • მგზავრთა შემოსავალი: მგზავრთა მთლიანი შემოსავალი 8.8%-ით გაიზარდა და $170.4 მილიარდ აშშ დოლარს შეადგინა.
  • ტვირთების შემოსავალი: ტვირთების შემოსავალი 10.3%-ით გაიზარდა და $23.2 მილიარდ აშშ დოლარს მიაღწია.

გამოწვევები და ხარჯები:

მიუხედავად შემოსავლების ზრდისა, ავიაკომპანიები კვლავ აწყდებიან გამოწვევებს:

  • მიწოდების ჯაჭვის პრობლემები: მიწოდების ჯაჭვთან დაკავშირებული მიმდინარე პრობლემები გავლენას ახდენს სათადარიგო ნაწილებისა და თვითმფრინავების ხელმისაწვდომობაზე.
  • საოპერაციო ხარჯების ზრდა: აზიური ავიაკომპანიების მთლიანი ხარჯები წლის განმავლობაში 8.4%-ით გაიზარდა და $199.8 მილიარდ აშშ დოლარი შეადგინა.
    • საწვავის ხარჯები: საწვავთან დაკავშირებული ხარჯები 10.1%-ით გაიზარდა და $138.9 მილიარდ აშშ დოლარს მიაღწია, რაც ფრენების რაოდენობის ზრდამ განაპირობა. თუმცა, თვითმფრინავის საწვავის ფასები 13.4%-ით შემცირდა და 2024 წელს ბარელზე საშუალოდ $98.1 აშშ დოლარი შეადგინა. საწვავის ხარჯებმა საშუალოდ მთლიანი საოპერაციო ხარჯების 30.5% შეადგინა, 2023 წლის 31.5%-თან შედარებით.
    • ტექნიკური მომსახურება და ლიზინგი: ძრავის პრობლემების გამო ფრენების შეჩერებამ და მიწოდების ჯაჭვის პრობლემებმა ტექნიკური მომსახურებისა და ლიზინგის ხარჯების ზრდა გამოიწვია.
    • პერსონალის ხარჯები და აეროპორტის მოსაკრებლები: ამ მაჩვენებლებზე ასევე გავლენა მოახდინა პერსონალის ხარჯებისა და აეროპორტის მოსაკრებლების ზრდამ.