საკონსულტაციო კომპანია Advito-ს ახალი ანგარიშის თანახმად, მეოთხე კვარტალში ეკონომ-კლასის ტარიფები საერთაშორისო რეისებზე მცირდება, მაშინ როდესაც ბიზნეს-კლასის მზარდი მოთხოვნა საქმეზე მგზავრობებზე ფასების ზრდას იწვევს.
ექსპერტების აზრით, მეოთხე კვარტალში ეკონომ-კლასის საშუალო ტარიფები მთელ მსოფლიოში შემცირდება გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, აზიის გარდა:
ევროპაში ფასები, სავარაუდოდ, 5%-ით დაიკლებს.
ჩრდილოეთ ამერიკაში — 3%-ით.
Advito ამას ხსნის გეოპოლიტიკური გაურკვევლობითა და ეკონომიკური ზრდის შენელებით.
საპირისპირო ტენდენცია ფიქსირდება ბიზნეს-კლასში. საერთაშორისო რეისებზე ფასები გასული წლის მაჩვენებელზე მაღალი იქნება ყველა რეგიონში, ლათინური და ჩრდილოეთ ამერიკის გარდა (სადაც 1%-იანი კლებაა მოსალოდნელი):
ევროპაში ბიზნეს-კლასის ფასები გასული წლის მაჩვენებელთან შედარებით 3%-ით გაიზრდება.
კომპანია განმარტავს: „კორპორატიული მგზავრობის თანდათანობითი აღდგენა, პრემიუმ კლასის მიმზიდველობასთან ერთად, ხელს უწყობს ბიზნეს-კლასის მაღალი ტარიფების შენარჩუნებას.“
შიდა რეისებზე მოსალოდნელია „ზომიერი“ ზრდა როგორც პრემიუმ, ისე ეკონომ-კლასის ტარიფებში, რაც განპირობებულია საჰაერო ხომალდების ნაკლებობით და მარშრუტების ქსელის რაციონალიზაციით.
Advito-ს პროგნოზით, მეოთხე კვარტალში სასტუმროების საშუალო ღირებულება წლიურ ჭრილში 1%-ით გაიზრდება, ხოლო ევროპაში ეს ზრდა 6%-ს მიაღწევს.
Advito-მ „ძლიერი“ ზრდის ბაზრებად დაასახელა ლონდონი, ედინბურგი, პარიზი, ნიცა, რომი, მილანი, ამსტერდამი, სტოკჰოლმი, ვარშავა, სტამბოლი და შვეიცარიისა და გერმანიის უმეტესი ქალაქები.
რკინიგზის ბილეთები ევროპის რეგიონში წლიურად 4%-ით გაძვირდება. „მკვეთრი“ ზრდაა მოსალოდნელი პოპულარულ ტრანსსასაზღვრო მარშრუტებზე, როგორიცაა ლონდონი–პარიზი და ბრიუსელი–ლონდონი.
მანქანის დაქირავების ფასები ევროპაში 2%-ით მოიმატებს. ექსპერტები აღნიშნავენ მოთხოვნის ზრდას ეკონომიურ ელექტრომობილებზე, რადგან კორპორაციები ნახშირბადის კვალის შემცირებას ცდილობენ.












