საჰაერო ტრანსპორტის საერთაშორისო ასოციაცია (IATA) ავიაკომპანიების მიერ ფრენის დროს ტურბულენტობის პროგნოზირების ტექნოლოგიების მიმართ ინტერესის ზრდაზე აცხადებს, რომლებიც დანერგილია Turbulence Aware პლატფორმაზე. ინტერესის მკვეთრი ზრდა მას შემდეგ დაფიქსირდა, რაც Singapore Airlines-სა და Qatar Airways-ის ფრენებზე ბოლო ორი ინციდენტი მოხდა, რომლის დროსაც 30-ზე მეტი მგზავრი დაშავდა და ერთი გარდაიცვალა.
ავიაკომპანიები ვარაუდობენ, რომ წელს ტურბულენტობა 39 მილიონ რეისზე იქნება. შედარებისთვის, 2000-2001 წლებში თითქმის ნახევარი ასეთი შემთხვევა იყო – წელიწადში დაახლოებით 20 მილიონი.
ამასთან, IATA-ს გენერალურმა დირექტორმა უილი უოლშმა, რომელიც 20 წლის განმავლობაში თავად იყო მფრინავი, აღნიშნა, რომ ტურბულენტობა უფრო ხშირად კი არ ხდება, არამედ პილოტებმა უფრო ხშირად დაიწყეს მისი არსებობის აღნიშვნა მოხსენებებში.
Lufthansa-ს ხელმძღვანელმა კარსტენ სპოჰრმა აღნიშნა, რომ თუ ფრენის დროს კაბინაში შეხედვა შეხედვას შეძლებთ დაინახავთ, რომ პილოტის ღვედები მუდმივად შეკრულია – და მგზავრებს იმავეს გაკეთება ურჩია.
აღსანიშნავია, რომ ღვედი მჭიდროდ უნდა იყოს შეკრული, წინააღმდეგ შემთხვევაში ის არ შეასრულებს თავის დანიშნულებას: ის ან გაიხსნება, ან გამოიწვევს სისხლჩაქცევებს შინაგან ორგანოებში.
ყველაზე უსაფრთხოა თვითმფრინავის მასის ცენტრის მიდამოში ყოფნა, რომელიც ჩვეულებრივ ფრთაზე ოდნავ წინ მდებარეობს.
Turbulence Aware პლატფორმა 2018 წლიდან არსებობს. ტურბულენტობის მონაცემები გროვდება თვითმფრინავებიდან და დაუყოვნებლივ გადაეცემა ყველას, ხოლო სხვა პილოტებს უკვე შეუძლიათ ტურბულენტური ზონებისთვის გვერდის ავლა. სინამდვილეში, ეს არის ერთადერთი CAT-თან (CAT — Clear Air Turbulence) საბრძოლველად, რადგან ის ყოველთვის მოულოდნელი ხდება და „პროგნოზირება“ ხდება ოპერატიული მონაცემების გაანალიზების შედეგად.
გაშვების დღიდან პლატფორმამ 150 მილიონზე მეტი შემთხვევის შესახებ შეაგროვა ინფორმაცია და მისი მომხმარებელთა რაოდენობა გაიზარდა 21-მდე, მათ შორის არიამ ავიაკომპანიები: ANA, Delta Air Lines, United Airlines, Qatar Airways, Air France და Lufthansa, ხოლო Emirates პლატფორმას რამდენიმე კვირის წინ შეუერთდა.