ავიაკომპანიები აზღვევენ ავიასაწვავის შესყიდვებს ნავთობის მაღალი ფასებისგან და ზოგავენ მილიარდობით დოლარს ენერგეტიკული კრიზისის დროს.
„ავიაკომპანიები იყენებენ ფიუჩერსებს და ოფციონებს, რათა დააზღვიონ ფასების ზრდა. ისინი ასევე ცდილობენ დააზღვიონ აშშ დოლარის გაცვლითი კურსის ცვლილება, რომლითაც ხდება თვითმფრინავის საწვავით ვაჭრობა“, წერს Reuters.
სააგენტო ასახელებს თვითმფრინავის საწვავის სპოტურ ფასებს ჩრდილო-დასავლეთ ევროპაში: 895 აშშ დოლარი ტონაზე, ან დაახლოებით 113 დოლარი ბარელზე: „ეს ახლოსაა პიკთან – 128 დოლარი ბარელზე“.
ავიაკომპანიები დაზღვევას სხვადასხვა გზით ახდენენ. მაგალითად, Air France-KLM-მა მეოთხე კვარტალში თავისი თვითმფრინავის საწვავის მოხმარების 70%-ის ჰეჯირება მოახდინა 129 დოლარი ბარელზე, ხოლო 2024 წლის პირველი კვარტლისთვის 123,8 დოლარი ბარელზე.

გერმანულმა Lufthansa-მ, თავის მხრივ, ჰეჯირება მოახდინა საწვავის 74%-ზე, რომელიც მას 2024 წელს დასჭირდებოდა, საშუალო ფასით 120,38 აშშ დოლარი ბარელზე. მაგრამ დაბალბიუჯეტიანმა ავიაკომპანია Ryanair-მა უზრუნველყო 2024 წლისთვის საწვავის მომავალი საჭიროების დაახლოებით 85% ბარელზე 89 დოლარის ფასით.

როგორც Bloomberg აღნიშნავს, ავიაკომპანიები მნიშვნელოვან ფულს ზოგავენ ენერგეტიკული კრიზისის დროს საწვავის ფასის ჰეჯირების გზით. Air France-KLM-მა განაცხადა, რომ ის 1 მილიარდ დოლარს მოიგებს დაზღვევით. ამავდროულად, British Airways-ის მშობლიურმა კომპანია IAG SA-მ განაცხადა, რომ მან დახარჯა 1,2 მილიარდი დოლარი ჰეჯირებაზე, ამავდროულად, მისი საწვავის ხარჯები გაიზარდა 45%-ით, ხოლო თვითმფრინავის საწვავის რეალური ფასი 150%-ით.