დარგის ექსპერტები ამბობენ, რომ წელს ავიაბილეთის ფასები კიდევ უფრო გაიზრდება. ასე ფიქრობს საჰაერო ტრანსპორტის საერთაშორისო ასოციაცია, რომელმაც დუბაიში ყოველწლიური შეხვედრა გამართა.

იმის გამო, რომ ავიაკომპანიები პანდემიის შემდეგ მთელს მსოფლიოში აღდგენის პროცესში არიან, როგორც ინდუსტრიის აღმასრულებლებმა განაცხადეს, არსებობს რამდენიმე სახის ხარჯები, რომლებიც, სავარაუდოდ, გაზრდის ბილეთების ფასებს.

ეს ნაწილობრივ გამოწვეულია გლობალური ინფლაციის გამო, რომელიც პანდემიის დაწყების შემდეგ მუდმივი გამოწვევაა. საავიაციო საწვავის ღირებულება, რომელიც შეადგენს ყველა ავიაკომპანიის ხარჯების დაახლოებით მესამედს, ისევ რჩება მაღალი.
იმავდროულად, ავიაკომპანიების ინდუსტრიის გლობალური სწრაფვა დეკარბონიზაციისკენ, უფრო მეტ გადამზიდველს მოუწევს ბრძოლა ბაზარზე არსებული მდგრადი საავიაციო საწვავის (SAF) მცირე რაოდენობისთვის.
„ავიაკომპანიები გააკეთებენ ყველაფერს, რათა ხარჯები მაქსიმალურად კონტროლის ქვეშ იყოს მომხმარებლების საკეთილდღეოდ“, – თქვა საჰაერო ტრანსპორტის საერთაშორისო ასოციაციის გენერალურმა დირექტორმა უილი უოლშმა.
“მაგრამ ვფიქრობ, არარეალურია იმის მოლოდინი, რომ ავიაკომპანიები განაგრძობენ ყველა ხარჯის დაფარვას. […] ეს არ არის ის, რისი გაკეთებაც ჩვენ მოგვწონს, არამედ ის, რაც ჩვენ უნდა გავაკეთოთ.”

ინდუსტრიის ოფიციალური პირები ამბობენ, რომ მათზე გავლენას ახდენს ასევე თვითმფრინავების წარმოების შემცირება. გადამზიდავები ახლა იკავებენ ძველ თვითმფრინავებს, რომლებიც მეტ საწვავს წვავენ და უფრო მეტ ხანს დაფრინავენ. მაგრამ მარშრუტების გასაზრდელად და ზოგადად ბილეთების ფასების შესამცირებლად თვითმფრინავები საკმარისი არ არის.

ავიაკომპანიის მოგებამ რეკორდულ დონეს მიაღწია.

ეს ინფორმაცია IATA-ს შეფასების შემდეგ გაჟღერდა, სადაც აღნიშნული იყო, რომ ავიაკომპანიების შემოსავალი 2024 წელს 1 ტრილიონ ევროს მიაღწევს, რაც რეკორდული მაჩვენებელია.

მოსალოდნელია, რომ წელს 4,96 მილიარდი ადამიანი იფრენს, გადამზიდავი ხარჯები, სავარაუდოდ, $936 მილიარდს (862 მილიარდი ევრო) მიაღწევს, რაც კიდევ ერთი რეკორდია. თუმცა, მოსალოდნელია, რომ ინდუსტრია წელს თითქმის 60 მილიარდი დოლარის (55 მილიარდი ევრო) მოგებას მიიღებს.