ბაიდენის ადმინისტრაცია გეგმავს მნიშვნელოვნად გააძლიეროს საჰაერო მგზავრების უფლებები შეერთებულ შტატებში, ევროკავშირის მაგალითის მიხედვით, ფრენების ხანგრძლივი დაგვიანების ან გაუქმების შემთხვევაში.

ახალი კანონმდებლობის მომზადებაზე აშშ-ის პრეზიდენტმა ჯო ბაიდენმა 8 მაისს განაცხადა.

”ჩვენი მთავარი პრიორიტეტია დავრწმუნდეთ, რომ ამერიკელმა ავიამგზავრებმა საუკეთესო გადაწყვეტილება მიიღეს”, – თქვა პრეზიდენტმა.

მოქმედი წესების მიხედვით, ამერიკულ ავიაკომპანიებს მხოლოდ ფრენის გაუქმების ან ხანგრძლივი დაგვიანების შემთხვევაში მოეთხოვებათ ბილეთის სრული ღირებულების დაბრუნება.

ბაიდენის ადმინისტრაცია კი მგზავრებს საჰაერო მგზავრების უფლებების გაფართოებას სთავაზობს, რაც ავიაკომპანიებს განრიგის დარღვევის შემთხვევაში კომპენსაციის გადახდას ავალდებულებს.

მგზავრებს ასევე შეუძლიათ მიიღონ სასტუმროში უფასო განთავსება, კვება და გადაჯავშნა სხვა ფრენაზე. ყველა ეს სერვისი არის ევროპული საჰაერო მოგზაურობის რეგულაციების ნაწილი, მაგრამ აშშ-ში ავიაკომპანიები მათ საკუთარი სურვილის მიხედვით, დამოუკიდებლად აწვდიან.

„როდესაც ავიაკომპანია აჩერებს ან აჭიანურებს ფრენას, მგზავრს არ უწევს გადასახადის გადახდა“, – თქვა აშშ-ის ტრანსპორტის მდივანმა პიტერ ბუტიჯიგმა.

აშშ-ს ტრანსპორტის დეპარტამენტის ცნობით, ახლა მხოლოდ სამი ამერიკული ავიაკომპანია ნებაყოფლობით უზრუნველყოფს კომპენსაციას განრიგის მნიშვნელოვანი შეფერხების ან ფრენის გაუქმებისთვის. თუმცა, არცერთი მათგანი არ უხდის ფულს დისკომფორტის კომპენსაციისთვის. ამის ნაცვლად, ავიაკომპანიები მგზავრებს სთავაზობენ ლოიალობის მილებს ან ვაუჩერებს შემდეგი ფრენებისთვის.

კომპენსაციის მოდელი, რომლის მიღებაც აშშ-ს სურს, ევროკავშირი 2004 წლიდან იყენებს. ის ითვალისწინებს, რომ თუ ავიაკომპანია გააუქმებს ფრენას გაფრენამდე 2 კვირით ადრე, მგზავრს შეუძლია მიიღოს კომპენსაცია 250-დან 600 ევრომდე, ფრენის მანძილის მიხედვით. მოგვიანებით, ევროპულმა სასამართლომ 3 საათზე მეტი დაგვიანება გაათანაბრა ფრენის გაუქმებასთან.

ევროპული წესები ასევე ითვალისწინებს, რომ ფრენის დაგვიანების ან გაუქმების შემთხვევაში მგზავრს უფლება აქვს სასტუმროში განთავსება და კვება უფასოდ მიიღოს. ავიაკომპანიები ვალდებულნი არიან უზრუნველყონ ეს მომსახურება საკუთარი ხარჯებით.

მიუხედავად იმისა, რომ ბაიდენის ადმინისტრაცია ბოლო 2 წლის განმავლობაში მუშაობდა ავიაკომპანიების მომსახურებისა და პასუხისმგებლობის გასაუმჯობესებლად, ჯერჯერობით კონგრესში არანაირი კანონმდებლობა არ გასულა. ახალი წესების სავალდებულოდ ქცევამდე შესაძლოა თვეები ან წლები გავიდეს.

იმავდროულად, ხელისუფლება არწმუნებს ავიაკომპანიებს უკეთესად იმუშაონ საჯაროობის დახმარებით. აშშ-ის ტრანსპორტის დეპარტამენტმა თავის ვებგვერდზე სპეციალური განყოფილება გახსნა, სადაც შეგიძლიათ იხილოთ ავიაკომპანიების ახალი უფასო სერვისების სია.