ახლო აღმოსავლეთის საავიაციო სექტორი მომდევნო ორი ათწლეულის განმავლობაში მნიშვნელოვანი ზრდის მოლოდინშია. Aviation Business ME-სა და GE Aerospace-ის ანგარიშის მიხედვით, ამ რეგიონში დასაქმება 134%-ით გაიზრდება, რაც მსოფლიოში ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი იქნება.
ანგარიშის თანახმად, 2043 წლისთვის ავიაციის სექტორის საერთო წვლილი რეგიონის მშპ-ში 150%-ზე მეტით გაიზრდება და $730 მილიარდს მიაღწევს. მოსალოდნელია, რომ რეგიონი მიიღებს 530 მილიონზე მეტ მგზავრს, რაც დღევანდელ მაჩვენებელზე ორჯერ მეტია.
ანალიტიკოსები აღნიშნავენ, რომ ეს დინამიკა გამოწვეულია იმით, რომ ახლო აღმოსავლეთის ქვეყნების მთავრობები მნიშვნელოვან ინვესტიციებს ახორციელებენ ინფრასტრუქტურაში, ავიაკომპანიების განვითარებასა და ხელსაყრელი მარეგულირებელი ბაზის შექმნაში.
საუდის არაბეთი რეგიონში ერთ-ერთ ყველაზე დინამიკურ ზრდის ტემპს ავლენს:
-
დასაქმება: 2016-დან 2023 წლამდე სამეფოში ავიაციის სფეროში სამუშაო ადგილების რაოდენობა 136%-ით გაიზარდა და 1.4 მილიონს მიაღწია.
-
მშპ-ში წვლილი: ამავე პერიოდში სექტორის წვლილი ქვეყნის მშპ-ში 150%-ზე მეტით გაიზარდა და $91 მილიონი შეადგინა.
საუდის არაბეთი მიზნად ისახავს 2030 წლისთვის ყოველწლიური მგზავრთნაკადი 330 მილიონ ადამიანამდე გაასამმაგოს, 29 აეროპორტის მარშრუტების ქსელი გააფართოოს და სატვირთო ავიარეისების მოცულობა ხუთჯერ გაზარდოს – 4.5 მილიონ ტონამდე.
არაბთა გაერთიანებული საამიროების (აეგს) ავიაციის დარგი ქვეყნის მშპ-ის 18.2%-ს შეადგენს, რაც მსოფლიო საშუალო მაჩვენებელს (3.9%) ხუთჯერ აღემატება. ექსპერტების თქმით, რეგიონული საავიაციო სამუშაო ადგილების ერთი მესამედი სწორედ საამიროებზე მოდის.
ამავდროულად, კატარის საავიაციო სექტორი მნიშვნელოვან როლს ასრულებს ქვეყნის ეროვნული განვითარების სტრატეგიის (2024–2030) განხორციელებაში, განსაკუთრებით საჰაერო ტრანსპორტის ქსელის გაფართოების გზით.
ანგარიში ასევე გამოყოფს რამდენიმე ძირითად ტენდენციას, რომელიც განსაზღვრავს ახლო აღმოსავლეთში ავიაციის მომავალს:
-
ინვესტიციები ხელოვნურ ინტელექტში (AI): AI გამოყენებული იქნება ოპერაციებში — აღჭურვილობის დიაგნოსტიკიდან საწვავის მოხმარების ოპტიმიზაციამდე.
-
მდგრადი საავიაციო საწვავი (SAF): აეგს გეგმავს 2030 წლისთვის წელიწადში 700 მილიონი ლიტრი ეკო-საწვავის წარმოებას, ხოლო საუდის არაბეთი უკვე ქმნის SAF-ის განვითარების ინფრასტრუქტურას ისეთი მეგაპროექტების ფარგლებში, როგორიცაა NEOM.












