"Amsterdam, the Netherlands - October 14, 2012: The entrance of Schiphol Airport in Amsterdam in the evening with purple flowers in front of the airport hall. In the background some people standing outside."

ამსტერდამის აეროპორტმა Schiphol-მა გამოაცხადა რეკორდული ზომები მისი განვითარების შეზღუდვის მიზნით, რათა გაუმჯობესდეს რეგიონში გარემოსდაცვითი მდგომარეობა.

გამოცხადებულ გეგმაში შედის ღამის ფრენების აკრძალვა, საქმიანი ავიაციის ფრენები, ახალი ასაფრენი ბილიკის მშენებლობა უარის თქმა და ხმაურიან თვითმფრინავებზე უარის თქმა.

Schiphol-ის ხელმძღვანელობა გვთავაზობს აეროპორტის დახურვას გაფრენებისთვის 00:00-დან 06:00 საათამდე და ჩამოსვლისთვის 00:00-დან 05:00 საათამდე. კომპანიის შეფასებით, ეს შეამცირებს ფრენების რაოდენობას წელიწადში 10000-ით და საშუალებას მისცემს აეროპორტის მიმდებარე თემების მცხოვრებლებს უკეთ იძინონ.

მათ სურთ აკრძალონ ბიზნეს ავიაცია Schiphol-ში, რადგან ეს იწვევს ბევრად მეტ გარემოს ზიანს ერთ მგზავრზე, ვიდრე რეისის თვითმფრინავთან შედარებით. აეროპორტის მონაცემებით, Schiphol-დან საქმიანი თვითმფრინავებით ფრენების 30-50% საკურორტო მიმართულებებზე – იბიცაზე, კანზე და ინსბრუკზე ხორციელდება. Schiphol სთავაზობს ბიზნეს ავიაციის მომხმარებლებს გადავიდნენ რეგულარულ ფრენებზე.

ძველი, ხმაურიანი თვითმფრინავების ფრენის აკრძალვის მიზნით, Schiphol-ს სურს თანდათან გაზარდოს ხმაურის დაბინძურების მოთხოვნები.

აეროპორტში ვარაუდობენ, რომ ძირითადი ღონისძიებები არაუგვიანეს 2025-2026 წლებში განხორციელდება.

Schiphol-ის ხელისუფლებამ ასევე უარი თქვა მეშვიდე ასაფრენი ბილიკის აშენების გეგმებზე და უკვე მიმართა ნიდერლანდების მთავრობას ამ მიზნით მიწის ჯავშნი გააუქმოს.

2022 წელს Schiphol-ის გახდა მეოთხე აეროპორტი ევროპაში მგზავრების რაოდენობის მიხედვით. იგი ემსახურებოდა 52,5 მილიონ ადამიანს.