მიუხედავად იმისა, რომ ტვირთის გამტარუნარიანობის ამაღლებაზე გადასვლა ნამდვილად დაეხმარა Turkish Airlines-ს გლობალური კრიზისის პირობებთან ადაპტაციაში, მგზავრების მუდმივად განვითარებადი მოთხოვნების დაკმაყოფილება მნიშვნელოვანი აღმოჩნდა კომპანიისთვის.
ბაზრის გადასვლები
Simple Flying-მა ცოტა ხნის წინ დაუკავშირდა Turkish Airlines-ის საბჭოს თავმჯდომარეს და აღმასრულებელ კომიტეტს, პროფესორ დოქტორ აჰმედ ბოლატს, რათა გაეგო, თუ როგორ შეიცვალა მგზავრების სეგმენტები პანდემიის დაწყების შემდეგ. მან განმარტა, რომ არა მხოლოდ შეიცვალა ჩვევები და საჭიროებები, არამედ შეიცვალა ინდივიდების, ჯგუფებისა და ორგანიზაციების მხრიდან ფასების მგრძნობელობაც.
საქმიანი მოგზაურობა აღარ იქნება ისეთი, როგორიც ადრე იყო. თუმცა, უნდა აღინიშნოს რომ ეს არ ყოფილა ერთადერთი სექტორი რომელიც დაზარალდა. შეზღუდვებმა, რისკებმა და ეკონომიკამ თავისი როლი ითამაშა ზემოთქმულზე.
„ჩვენ ვართ ინდუსტრია, რომელიც სწავლობს ავიაციის მყიფე სტრუქტურას რთული სიტუაციების ფონზე… მიუხედავად იმისა, რომ შემცირებულმა შეხვედრებმა და კონფერენციებმა გავლენა მოახდინა ბიზნეს ტრაფიკზე; ჩვენ დავინახეთ ტრაფიკის შემცირება სადღესასწაულო, VFR და სტუდენტური სეგმენტებში შეზღუდვების გამო“, – Turkish Airlines-ის საბჭოსა და აღმასრულებელი კომიტეტის თავმჯდომარე, აჰმედ ბოლატი.
„მიუხედავად იმისა, რომ შემოსავალი ეკონომიკასა და ბიზნესის სეგმენტებში უფრო დაბალი იყო, ვიდრე პანდემიამდე; დღეს, 2021 წელთან შედარებით, შეიმჩნევა, მზარდი მოთხოვნის და შესაბამისად მზარდი მიწოდების პირობებში ჩვენი ინდუსტრია გაცილებით უკეთ მუშაობს. ზოგადად, აღორძინებასა და ანაზღაურებას ვაკვირდებით როგორც ეკონომიკის, ისე ბიზნესის სეგმენტებში. მე სრულად მჯერა, რომ ჩვენი ინდუსტრია უკეთესად იმუშავებს, ვიდრე ადრე იყო, ტრანსფორმაციისა და ცვლილებების ინტეგრირებით მომდევნო წლებში. ”
გამოწვევები
როდესაც თურქეთის ავიახაზები აფასებდა მგზავრებს სექტორულ ჭრილში, მან დააფიქსირა, რომ გლობალური მასშტაბით მოქმედი კომპანიები ახორციელებდნენ ხარჯების შემცირების პოლიტიკას. საერთო ჯამში, ცვლილება განხორციელდა მცირე და საშუალო ბიზნესის ბაზარზე.
საბანკო, საფინანსო და IT სწარმომადგენლება დაიწყეს დისტანციურად მუშაობა და ნაკლებად მოგზაურობენ ბიზნესისთვის. თუმცა, გაიზარდა წარმოება, სამთავრობო მოვალეობა და ჰუმანიტარული მოგზაურობა. უფრო მეტიც, საკრედიტო ბარათების მზარდმა გამოყენებამ გამოიწვია ოპერატორის ონლაინ გაყიდვების და ამ პროცესში დიგიტალიზაციის მნიშვნელობის ზრდა.
„სექტორში მგზავრების ჩვევების ცვლილებიდან გამომდინარე, ფრენამდე კვირით ადრე დაგეგმილი მოგზაურობები შეიცვალა ფრენასთან უფრო მცირე პერიოდით ადრე დაგეგმვით. ასევე, გაიზარდა ინტერესი ჩვენი პროდუქტების მიმართ სტუდენტებისთვის. როგორც Turkish Airlines, ჩვენ შევიმუშავეთ ჩვენი პროდუქტები და შევთავაზეთ გადაწყვეტილებები ჩვენს კლიენტებს ჩვენი კორპორატიული კლუბის ბრენდის ცვალებად სეგმენტების შესაბამისად.
“Turkish Airlines-ის საერთო ხარჯების უპირატესობა, ფრენების ფართო ქსელი, ახალგაზრდა ფლოტი, ტევადობის ეფექტური მართვა, ოპერატიული მოქნილობა და ჩვენი თანამშრომლები, რომლებიც ჩვენი შესაძლებლობების საფუძველია, ჩვენი ძალა იყო ამ პროცესში. ამრიგად, ჩვენ გავხდით აღდგენის პიონერები, როგორც ფინანსურად, ასევე ოპერაციულად, ჩვენი კონკურენტებისგან განსხვავებით, დივერსიფიცირებული სამგზავრო სეგმენტების აჩქარებაზე უფრო სწრაფად რეაგირებით.
გაფართოების გეგმები
ახლა თურქეთის ავიახაზები ეძებს გაფართოების შესაძლებლობებს აღდგენის ეპოქაში.
სტამბულის ახალი აეროპორტის გახსნა პანდემიურ კრიზისამდე დღესაც ადასტურებს თავის ღირსებას. გადამზიდველს აქვს შესაძლებლობა შესთავაზოს უფრო მოწინავე მომსახურება თავის მგზავრებს. ათათურქის აეროპორტიდან მომდინარე ტევადობისა და გადატვირთულობის გამო მრავალი საოპერაციო შეზღუდვა აღმოიფხვრა სტამბულის აეროპორტით.
მაგალითად, ათათურქის აეროპორტში თვითმფრინავების ლოდინის ტარიფები მინიმუმამდე იყო დაყვანილი სტამბულის აეროპორტთან ერთად თვითმფრინავების ასაფრენ-დაფრენის შესაძლებლობების გაზრდისა და ასაფრენი ბილიკის ერთდროული გამოყენების ფონზე. მიუხედავად იმისა, რომ ათათურქის აეროპორტში თვითმფრინავების საათობრივი დაშვება-აფრენის სიმძლავრე არის 70, ის დაიწყო 80-ით სტამბოლის აეროპორტში და გაიზარდა 120-მდე მესამე ასაფრენი ბილიკის დასრულების შემდეგ.
ასე რომ, გლობალური მოთხოვნის დაკმაყოფილების ფონზე, როგორც ტვირთის, ასევე სამგზავრო სფეროებში, ჩვენ შეგვიძლია ველოდოთ, რომ ოპერატორი გააგრძელებს პოზიციების გაუმჯობესებას.