ევროპულმა ავიამშენებელმა Airbus-მა ახალი სატვირთო თვითმფრინავის, A350F-ის, აწყობის პროცესი დაიწყო. თვითმფრინავის ძირითადი კომპონენტები — ფრთის კონსოლები, ფიუზელაჟის ცხვირის, ცენტრალური და კუდის სექციები — სხვა ევროპული ქარხნებიდან ტულუზაში იქნა მიტანილი, სადაც პირველი სატვირთოს ფინალური აწყობა მოხდება.

„ჩვენი ‘NewGenFreighter’-ის აწყობის პროცესი ოფიციალურად დაიწყო!“ — განაცხადა Airbus-მა.

პოზიტიური ტონის მიუხედავად, A350F-ზე მუშაობა ვადების გაწელვით მიმდინარეობს. თავდაპირველად დაწყება 2025 წლისთვის იყო დაგეგმილი, შემდეგ 2026-ისთვის გადაიდო, ახალი გეგმით კი თვითმფრინავების მიწოდება მხოლოდ 2027 წლის მეორე ნახევარში უნდა დაიწყოს.

ახალ სატვირთო თვითმფრინავზე დიდი მოთხოვნაა. დამკვეთებს შორის არიან: AviLease (საუდის არაბეთი), Singapore Airlines, Etihad Airways, Silk Way West (აზერბაიჯანი) და Starlux Airlines (ტაივანი). ამასთან, Air Lease Corporation-მა შეკვეთა გააუქმა, რის შემდეგაც CMA CGM ახალ სტარტაპ დამკვეთად იქცა.

Airbus-ის მთავარი კონკურენტი ამ სეგმენტში იქნება Boeing 777-8F, რომლის მაქსიმალური დატვირთვა 118 ტონაა, თუმცა მისი ფრენის მანძილი უფრო მცირეა (8,167 კმ). Boeing-ის ეს მოდელი ბაზარზე კიდევ უფრო გვიან, 2028 წელს, გამოჩნდება.

Airbus-ი A350F-ის შემდეგ მახასიათებლებს აცხადებს:

  • მასალები: თვითმფრინავი 70%-ით მოწინავე მასალებისგან შედგება (კომპოზიტები, ტიტანი, ალუმინის თანამედროვე შენადნობები).
  • მაქსიმალური ტვირთამწეობა: 111 ტონამდე.
  • ფრენის მანძილი: 8.7 ათას კილომეტრამდე (4.7 ათასი საზღვაო მილი) 109 ტონა ტვირთით.
  • ტვირთის დიდი კარი: კუდის ნაწილში განთავსებულია 4.4 მეტრის სიგანის ზედმეტად დიდი სატვირთო კარი, რაც მსხვილგაბარიტიანი ტვირთების ჩატვირთვას გაამარტივებს.