Airbus-ი თავისი A350 თვითმფრინავების ოჯახის პოტენციურად უფრო დიდი ვერსიის შექმნას განიხილავს. ამის შესახებ კომპანიის კომერციული მიმართულების აღმასრულებელმა დირექტორმა, კრისტიან შერერმა, ორშაბათს განაცხადა მას შემდეგ, რაც დუბაის ავიაციის გამოფენაზე (Dubai Airshow) ავიაკომპანია Emirates-ის განცხადებებმა დიდი ტყუპძრავიანი თვითმფრინავების შესახებ დებატები გააცოცხლა.
ეს კომენტარები მას შემდეგ გაკეთდა, რაც Boeing-მაც განაცხადა, რომ განიხილავს თავისი დაგვიანებული 777X ოჯახის წევრის გაფართოებული ვერსიის შექმნას, მას შემდეგ რაც გამოფენის პირველ დღეს მასპინძელ გადამზიდავ Emirates-ზე 65 ერთეული უმსხვილესი მოდელი გაყიდა.
Airbus-ის გადაწყვეტილება, შეისწავლოს უფრო დიდი A350, წარმოადგენს საპასუხო ნაბიჯს Boeing-ის 400-ადგილიანი 777-9-ის წინააღმდეგ, რაც ავიაციის გიგანტებს შორის დიდ ტყუპძრავიან თვითმფრინავებზე დაპირისპირებას აცოცხლებს. ეს კამათი ბრუნდება 2013 წელს 777X-ის წარმატებული გაშვების დროინდელ მოვლენებთან, როდესაც ყურის ქვეყნების შეკვეთები დიდი იყო.
ინდუსტრიის წყაროების ცნობით, Airbus-ს უფრო დიდი თვითმფრინავის შექმნის იდეა ადრეც ჰქონდა, რომელსაც A350-2000 ეწოდებოდა.
კრისტიან შერერმა დაადასტურა, რომ რამდენიმე მომხმარებელი სთხოვს კომპანიას, განიხილოს თვითმფრინავის გაფართოება. “ისინი გვეუბნებიან… გთხოვთ, შეისწავლეთ მისი გაზრდა, რადგან ეს შეიძლება იყოს ჩვენთვის ფანტასტიკური გადაწყვეტა, რადგან ვიზრდებით, და ჩვენ ამას ვაკეთებთ,” – განუცხადა მან Reuters-ს.
უფრო დიდი თვითმფრინავის შექმნის სურვილი ნაწილობრივ ემთხვევა A350-1000-ის გაუმჯობესების მცდელობებს ყურის რეგიონის პირობებისთვის, სადაც ძრავები უფრო სწრაფად ცვდება.
2023 წლის წინა გამოფენაზე Airbus-მა ვერ შეძლო A350-1000-ის მიყიდვა Emirates-ისთვის, რადგან ავიაკომპანიას ჰქონდა პრეტენზიები მისი Rolls-Royce Trent XWB-97 ძრავის ტექნიკური მომსახურების შესრულებაზე. ამის ნაცვლად, Emirates-მა უფრო პატარა და გავრცელებული A350-900-ის მოდელი აირჩია.












