sponsored by TAV Georgia

ლატვიის ეროვნული ავიაკომპანია airBaltic-ი მიმდინარე წლის 6 ოქტომბრიდან თვითმფრინავში მგზავრების ჩასხდომის ახალ, ჯგუფიდან-ჯგუფზე გადასვლის სისტემას ნერგავს. ამის შესახებ ინფორმაცია ავიაკომპანიამ LETA-ს სააგენტოს მიაწოდა.

ახალი წესის მიხედვით, თითოეული მგზავრის ჩასხდომის ბარათზე მითითებული იქნება შესაბამისი ჯგუფი. მგზავრები თვითმფრინავში მაშინ შევლენ, როდესაც მათი ჯგუფის დასახელება გაჟღერდება.

ავიაკომპანიის განცხადებით, სისტემის მიზანია შემცირდეს ხალხმრავლობა ჩასხდომის ზონებში და უზრუნველყოფილი იყოს უფრო მშვიდი ფრენის დაწყება.

ჩასხდომის ჯგუფების თანმიმდევრობა

დაგეგმილია, რომ მგზავრები თვითმფრინავში შემდეგი თანმიმდევრობით შევლენ:

  1. „ადრეული ჩასხდომის“ ჯგუფი: ოჯახები ბავშვებთან ერთად, უპატრონო არასრულწლოვნები და მგზავრები, რომლებსაც განსაკუთრებული დახმარება ესაჭიროებათ.
  2. პირველი ჯგუფი: ბიზნეს-კლასის მგზავრები, airBaltic-ის VIP-კლუბის წევრები და Executive წევრები.
  3. მეორე ჯგუფი: Economy flex-ის ბილეთის მქონე მგზავრები, კორპორატიული კლიენტები, მივლინებაში მყოფი პირები და მგზავრები, რომლებმაც მძიმე ხელბარგისთვის გადაიხადეს.
  4. ამის შემდეგ, თვითმფრინავში შევლენ მესამედან მეხუთე ჯგუფებამდე მგზავრები იმ თანმიმდევრობით, რომელიც მათი დასაჯდომი ადგილების გათვალისწინებით განისაზღვრება.

airBaltic-ის ბოლო ფინანსური და სტრუქტურული ცვლილებები

ავიაკომპანია აგრძელებს ფრენების ზრდას. 2024 წელს airBaltic-მა ჯამში 5.2 მილიონი მგზავრიგადაიყვანა, რაც წინა წელთან შედარებით 13%-ით მეტია, ხოლო რეისების რაოდენობამ 47,000 შეადგინა (7%-იანი ზრდა).

მიმდინარე წლის პირველ ნახევარში airBaltic-ის ზარალი მრავალჯერ შემცირდა და 1.729 მილიონი ევრო შეადგინა, ხოლო კონცერნის ბრუნვა 3%-ით გაიზარდა და 349.648 მილიონი ევრო იყო.

ფინანსური მაჩვენებლების მიუხედავად, ავიაკომპანიის კაპიტალში მნიშვნელოვანი ცვლილებებია:

  • მიმდინარე წლის აგვისტოს ბოლოს გერმანული ეროვნული ავიაკომპანია Lufthansa airBaltic-ის აქციონერი გახდა.
  • ამჟამად airBaltic-ის აქციების 88.37% ლატვიას ეკუთვნის, Lufthansa-ს – 10%, ხოლო დანარჩენი წილები სხვა აქციონერებზე ნაწილდება.
  • ლატვიის მთავრობა გეგმავს, რომ აქციების პირველადი საჯარო შეთავაზების (IPO) შემდეგ, სახელმწიფოს კაპიტალში დარჩეს არანაკლებ 25% პლუს ერთი აქცია.