ავიაკომპანია Air India ინდოეთის მთავრობას ლობირებს, რათა დაარწმუნოს ჩინეთი, მისცეს ნება გამოიყენოს სინძიანგის რეგიონის მგრძნობიარე სამხედრო საჰაერო სივრცე, რითაც შეამცირებს ფრენის მარშრუტებს. ეს თხოვნა გამოწვეულია იმ მზარდი ფინანსური ზარალით, რომელიც ინდურ ავიაკომპანიებს პაკისტანის საჰაერო სივრცეში ფრენის აკრძალვის გამო ედებათ.
პაკისტანმა ინდური ავიამზიდებისთვის საჰაერო სივრცე დახურა აპრილის ბოლოს დიპლომატიური დაძაბულობის ესკალაციის შემდეგ. ეს მკაცრად დაარტყა Air India-ს, ერთადერთ ინდურ გადამზიდს, რომელსაც ძირითადი საერთაშორისო ქსელი აქვს:
- საწვავის ხარჯები გაიზარდა 29%-მდე.
- ფრენის დრო ზოგიერთ შორ მანძილზე მოქმედ მარშრუტზე სამ საათამდე გაიზარდა.
- Air India-ს შეფასებით, პაკისტანის საჰაერო სივრცის დახურვის წლიური გავლენა მის მოგებაზე გადასახადამდე $455 მილიონს შეადგენს. ეს მნიშვნელოვანი თანხაა, რადგან 2024-2025 ფისკალური წლის ზარალმა $439 მილიონი შეადგინა.
Air India, რომელიც ეკუთვნის Tata Group-სა და Singapore Airlines-ს, ინდოეთის მთავრობისგან დიპლომატიურ მხარდაჭერას ითხოვს, რათა ჩინეთთან მოლაპარაკება დაიწყოს ალტერნატიული მარშრუტის და გადამისამართების შემთხვევაში საგანგებო დაშვების ნებართვების მისაღებად სინძიანგის აეროპორტებში:
- მოთხოვნილი მარშრუტი, რომელიც ცნობილია როგორც „Hotan-ის მარშრუტი“, აეროპორტებს ჰოტანში, ქაშგარსა და ურუმჩიში მოიცავს.
- ამ მარშრუტის გამოყენება ავიაკომპანიას საშუალებას მისცემს, უფრო სწრაფად მიაღწიოს აშშ-ის, კანადის და ევროპის მიმართულებებს.
- კომპანიის დოკუმენტში ნათქვამია: „Air India-ს შორ მანძილზე მოქმედი ქსელი მძიმე ოპერაციული და ფინანსური დაძაბულობის ქვეშაა… ჰოტანის მარშრუტის უზრუნველყოფა სტრატეგიული ვარიანტი იქნება.“
ჩინეთის საჰაერო სივრცე, რომლის გამოყენებასაც Air India ცდილობს, გარშემორტყმულია მსოფლიოს უმაღლესი მთებით (6,100 მ ან მეტი) და მას საერთაშორისო ავიაკომპანიები ერიდებიან დეკომპრესიის შემთხვევაში უსაფრთხოების პოტენციური რისკების გამო.
უფრო კრიტიკულია ის ფაქტი, რომ ეს ზონა სახალხო-განმათავისუფლებელი არმიის დასავლეთის თეატრის სარდლობაში ხვდება, რომელიც აღჭურვილია სარაკეტო, უპილოტო და საჰაერო თავდაცვის საშუალებებით. ამ სარდლობის პასუხისმგებლობაში შედის ინდოეთთან ნებისმიერ კონფლიქტზე რეაგირება, რაც საჰაერო სივრცის კონტროლს ჩინეთის სამხედროებისთვის კიდევ უფრო სტრატეგიულს ხდის












