მსხვილი ევროპული საავიაციო ჯგუფები პორტუგალიური TAP Air Portugal-ით არიან დაინტერესებულები – ახლა მათ შორისაა Air France-KLM. პორტუგალიის ეროვნული გადამზიდავი შესაძლოა მოხვდეს ევროპის მთავარი მოთამაშეების კონტროლის ქვეშ 2025 წელს დაგეგმილი პრივატიზაციის პროგრამის ფარგლებში.

ახლა სამივე ძირითადი ევროპული საავიაციო ჰოლდინგი – Lufthansa Group, International Airlines Group (IAG) და Air France-KLM – განიხილავს TAP-ში ინვესტირებას. Lufthansa Group-ის აღმასრულებელი დირექტორი კარსტენ შპორი უკვე ეწვია ლისაბონს, სადაც განიხილა მთავრობასთან 19.9%-იანი წილის შეძენის ვარიანტი. ეს პაკეტი ევროკავშირის ანტიმონოპოლიური ორგანოების დამატებით დამტკიცებას არ საჭიროებს.

IAG ასევე დაინტერესებულია TAP-ით, რათა გააძლიეროს თავისი პოზიცია ევროპიდან ლათინური ამერიკის მიმართულებით მარშრუტებზე მას შემდეგ, რაც ევროკომისიამ Air Europa-სთან გარიგება უარყო. ახლა Air France-KLM ერთვება საქმეში, რაც ადასტურებს მზარდ ინტერესს TAP-ის, როგორც სტრატეგიულად მნიშვნელოვანი აქტივის მიმართ.

ასეთი მაღალი ინტერესის მიზეზებს შორისაა TAP ჰაბის ხელსაყრელი გეოგრაფიული მდებარეობა ლისაბონში და განვითარებული მარშრუტების ქსელი, რომელიც მოიცავს ბრაზილიასა და აფრიკას. პორტუგალიის მთავრობას ჯერ არ გაუმჟღავნებია მომავალი პრივატიზაციის პირობები, მაგრამ აპირებს მის დასრულებას, მიუხედავად იმისა, რომ წინააღმდეგობებია მთელ რიგ პოლიტიკურ ძალებთან, რომლებიც ეწინააღმდეგებიან გადამზიდველის სრულ გაყიდვას.