ავიაკომპანია Air Astana, ყაზახეთისა და ცენტრალური აზიის საავიაციო ლიდერი, აგრძელებს გარემოსდაცვითი, სოციალური და მმართველობითი (ESG) სტანდარტების დანერგვას, რათა შეასრულოს გლობალური მიზნები დეკარბონიზაციასთან დაკავშირებით. ავიაკომპანიამ განაახლა დაბალნახშირბადოვანი განვითარების პროგრამა და შეუერთდა IATA-ს საკვანძო ინიციატივებს.

იულია ლიმი, Air Astana-ს მდგრადი განვითარების დეპარტამენტის დირექტორი, აღნიშნავს, რომ ეს არის „დეკლარაციებიდან პრაქტიკულ ნაბიჯებზე გადასვლა“.

Air Astana-ს ESG სტრატეგია მკაცრად მიჰყვება დამტკიცებულ გეგმას, სისტემატურად მუშაობს სამივე მიმართულებით:

1. გარემოსდაცვითი (E) მიმართულება:

CO₂ ემისიების შემცირება და ენერგოეფექტურობის გაზრდა.

ფლოტის განახლება (უფრო საწვავის ეფექტური თვითმფრინავები).

SAF-ზე (მდგრადი საავიაციო საწვავი) გადასვლისთვის მზადება.

2. სოციალური (S) მიმართულება:

კორპორაციული კულტურის გაძლიერება, რომელიც ორიენტირებულია უსაფრთხოებაზე, ინკლუზიურობასა და თანამშრომელთა განვითარებაზე.

ადგილობრივი თემების მხარდამჭერი ინიციატივები.

3. კორპორაციული მმართველობა (G):

გამჭვირვალობის გაზრდა.

საუკეთესო საერთაშორისო სტანდარტებთან შესაბამისობა და რისკების ეფექტური მართვა.

Air Astana-მ „ყაზმუნაიგაზთან“ (KMG) თანამშრომლობით, ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკის (EBRD) კვლევის დაფინანსებაში მიიღო მონაწილეობა, რომელმაც დაადასტურა: ყაზახეთს აქვს ყველა ძირითადი პირობა მდგრადი და კონკურენტუნარიანი SAF-სექტორის შესაქმნელად.

თუმცა, ამ პოტენციალის რეალიზაციისთვის საჭიროა ინსტიტუციური ბარიერების აღმოფხვრა, მარეგულირებელი ბაზის შემუშავება, ეკონომიკური სტიმულების შექმნა და გარანტირებული მოთხოვნის უზრუნველყოფა.

2024 წელს Air Astana შეუერთდა IATA-ს ორ მნიშვნელოვან საერთაშორისო ინიციატივას: CO₂ Connectდა Integrated Sustainability Program (ISP).

CO₂ Connect: ავიაკომპანია ამ პროექტში მონაცემების მიმწოდებლად გვევლინება. ის მგზავრებს დაარეზერვების გლობალურ პლატფორმებს საშუალებას მისცემს, მიიღონ ზუსტი, მარშრუტ-სპეციფიკური ემისიის მაჩვენებლები CO₂-ის გამოყოფის შესახებ, ნაცვლად საშუალო მნიშვნელობებისა.

ISP (Sustainable Procurement Module): ამ პროგრამის ფარგლებში, Air Astana ნერგავს მდგრადი შესყიდვების სტანდარტებს, მათ შორის ეკოლოგიურ, სოციალურ და ეთიკურ კრიტერიუმებს მიმწოდებლების შერჩევისას. ეს ხელს უწყობს ESG-პრაქტიკის გავრცელებას ყაზახეთის მცირე და საშუალო ბიზნესში.

Air Astana-ს ნახშირბადის ნეიტრალიტეტის მიღწევის გზაზე (2050 წლამდე) რამდენიმე სერიოზული გამოწვევა ელის:

SAF-ის შეზღუდული ხელმისაწვდომობა: ცენტრალურ აზიაში არ არსებობს SAF-ის წარმოებისა და მიწოდების ინფრასტრუქტურა, რაც მას ეკონომიკურად და ლოგისტიკურად ართულებს.

ინფრასტრუქტურის მოუმზადებლობა: ყაზახეთის აეროპორტების ინფრასტრუქტურა ჯერ კიდევ არ არის მზად SAF-ის მსგავსი ახალი ტექნოლოგიების მოსამსახურებლად.

ფლოტის განახლება: თანამედროვე, საწვავის ეფექტურ თვითმფრინავებზე გადასვლა მოითხოვს მნიშვნელოვან კაპიტალურ ინვესტიციებს, განსაკუთრებით არასტაბილური მაკროეკონომიკური სიტუაციის ფონზე.

მარეგულირებელი წნეხი: საერთაშორისო მოთხოვნები იზრდება, ხოლო ქვეყანაში ჯერ კიდევ არ არსებობს ავიაციის დეკარბონიზაციის მხარდაჭერის მკაფიო სახელმწიფო პროგრამა.

ავიაკომპანიისთვის უმთავრესი ამოცანაა, შეინარჩუნოს ბალანსი გრძელვადიან ეკოლოგიურ მიზნებსა და მოკლევადიან ეკონომიკურ მდგრადობას შორის.