ყაზახური ავიაკომპანია Air Astana IPO-სთვის ემზადება და ლონდონსა და ყაზახეთში პირველადი საჯარო შეთავაზებისთვის სპეციალურ მრჩევლებს ქირაობს. IPO-ს განხორციელება 2024 წლის პირველ კვარტალში იგეგმება.
Air Astana-ს წილებს ფლობენ ყაზახეთის ეროვნული კეთილდღეობის ფონდი Samruk-Kazin (51%) და ბრიტანული კომპანია BAE Systems PLC (49%). ორივე აქციონერი გეგმავს წილის შემცირებას მთლიანობაში დაახლოებით 50%-მდე, ხოლო თავად Air Astana გეგმავს ახალი აქციების გამოშვებას. გავრცელებული ინფორმაციით, ავიაკომპანიამ უკვე დაიწყო აქციების დაგეგმილი გაყიდვის რეკლამირება პოტენციურ ინვესტორებზე.
იმის უზრუნველსაყოფად, რომ Air Astana-ს ეროვნული გადამზიდველის სტატუსი შეინარჩუნოს, აქციებით ვაჭრობა ისე იქნება სტრუქტურირებული, რომ მასზე კონტროლი დარჩეს ყაზახეთის მოქალაქეების ან იურიდიული პირების ხელში.
Air Astana-ს IPO-მ შეიძლება დაახლოებით 1 მილიარდი დოლარის შეფასება გამოიწვიოს, თუმცა ეს მაჩვენებელი მაინც შეიძლება გადაიხედოს. თავის მხრივ IPO-ს დრო დამოკიდებული იქნება ბაზრის პირობებზე.
Air Astana ახორციელებს Citigroup Inc.-ს, Jefferies Financial Group-სა და Wood & Co-ს საერთაშორისო კონსულტანტებად და Halyk Finance-ს, BCC Invest-ს, Jusan Invest-სა და SkyBridge Invest-ს ყაზახეთის ბაზარზე სამუშაოდ, ამბობენ წყაროები. Citigroup-მა, Jefferies-მა, Halyk Finance-მა და Jusan Invest-მაუარი განაცხადეს კომენტარის გაკეთებაზე, ხოლო სხვებმა, მათ შორის თავად Air Astana-მ, არ უპასუხეს Bloomberg-ის თხოვნას. BAE-ს სპიკერმა უწოდა Air Astana-ს “მზარდი, კარგად მართული ბიზნესი” და თქვა, რომ აქციონერები განიხილავენ ვარიანტებს “მისი გრძელვადიანი წარმატების უზრუნველსაყოფად”.
საერთაშორისო კონსულტანტების სახით Air Astana-მ Citigroup Inc., Jefferies Financial Group და Wood & Co დაიქირავა, ხოლო ყაზახეთის ბაზარზე სამუშაოდ Halyk Finance, BCC Invest, Jusan Invest და SkyBridge Invest.
თუ IPO განხორციელდება, ეს იქნება 2018 წლის შემდეგ ლონდონის საფონდო ბირჟაზე ყაზახეთის სახელმწიფო კომპანიის პირველი შესვლა.