Airbus A380, რომელიც ოდესღაც თანამედროვე საინჟინრო სასწაულად ითვლებოდა, ავიაკომპანიებისთვის სულ უფრო ძვირადღირებულ გამოწვევად იქცევა. მიუხედავად იმისა, რომ პანდემიის შემდეგ საერთაშორისო მოგზაურობის აღდგენის ფონზე, მგზავრები მის კომფორტს აქებენ, ავიაკომპანიები თვითმფრინავის მზარდი ტექნიკური მომსახურების ხარჯებს ებრძვიან.
ევროპის საავიაციო უსაფრთხოების სააგენტომ (EASA) 2020 წლიდან A380-ისთვის 95 ფრენის ვარგისიანობის დირექტივა გამოსცა, რაც ორჯერ მეტია იმავე პერიოდში Boeing-ის უდიდესი მოდელებისთვის გაცემულ რაოდენობაზე. ეს დირექტივები მოიცავს მრავალ პრობლემას, დაწყებული საგანგებო სლაიდების გაჟონვიდან დაჯდომის მექანიზმის დაბზარულ საკეტებამდე.
ექსპერტების აზრით, პრობლემების უმეტესობა პანდემიის დროს თვითმფრინავების ხანგრძლივად მიწაზე გაჩერებას უკავშირდება. თუმცა, EASA აღნიშნავს, რომ თვითმფრინავის სირთულე, რომელიც 4 მილიონი ნაწილისგან შედგება, მას უფრო მგრძნობიარეს ხდის ცვეთისა და დაზიანების მიმართ.
ახალი, საწვავის დამზოგავი თვითმფრინავების დეფიციტის გამო, ავიაკომპანიები იძულებულნი არიან დაეყრდნონ A380-ს. თუმცა, ერთი ასეთი თვითმფრინავის სრული რემონტი დაახლოებით 60,000 სამუშაო საათს მოითხოვს, რაც დიდ გამოწვევას წარმოადგენს. ამას ემატება ძრავის ნაწილების, ტექნიკური მომსახურებისა და შეკეთების მზარდი ხარჯები. ავიაციის საკონსულტაციო კომპანია „იშკას“ წარმომადგენლის, ედი პიენიაზეკის თქმით, A380-ის ოთხძრავიანი დიზაინი მის მოვლა-პატრონობას კიდევ უფრო აძვირებს.
მიუხედავად მზარდი ხარჯებისა და ტექნიკური პრობლემებისა, წამყვანი ავიაკომპანიები, როგორებიცაა Emirates, Singapore Airlines და Lufthansa, აცხადებენ, რომ A380 მათ ფლოტში დარჩება. Emirates-ის პრეზიდენტმა, ტიმ კლარკმა, აღნიშნა, რომ სუპერჯამბო ავიაკომპანიის ფლოტში კიდევ მინიმუმ ათი წელი იქნება.
Qantas და British Airways უკვე შეექმნათ მნიშვნელოვანი შეფერხებები მექანიკური გაუმართაობის გამო, რამაც გამოიწვია დაგვიანებები და რთული რემონტის საჭიროება. მიუხედავად ამისა, British Airways-მა A380-ის სალონის განახლებაშიც კი ჩადო ინვესტიცია, რაც ხაზს უსვამს მათ მზაობას, გააგრძელონ ამ თვითმფრინავის ექსპლუატაცია.
ამჟამად, სიცოცხლისუნარიანი ალტერნატივების არარსებობის ფონზე, A380 ექსპლუატაციაში რჩება, თუმცა მისი მოვლა-პატრონობის ღირებულება სერიოზულ პრობლემად რჩება ავიაკომპანიებისათვის.