Delta Air Lines-მა 2025 წლის მდგრადობის ანგარიში გამოაქვეყნა, სადაც ნათქვამია, რომ ავიაკომპანიამ 55 მილიონი გალონი საწვავი დაზოგა. გარდა ოპერაციული ეფექტურობის გაუმჯობესებისა, Delta აგრძელებს ფლოტის მოდერნიზაციას და მდგრადი საავიაციო საწვავის (SAF) გამოყენების ზრდას.

Delta Air Lines-მა წარმოადგინა 2025 წლის მდგრადობის ანგარიში, რომელიც ასახავს მნიშვნელოვან პროგრესს დეკარბონიზაციის სტრატეგიაში. ავიაკომპანიამ დაადასტურა, რომ მიაღწია საწვავის დაზოგვის კრიტიკულ მიზნებს, რაც 55 მილიონი გალონი საწვავის ეკვივალენტურია და უტოლდება დაახლოებით $130-150 მილიონ აშშ დოლარსდაზოგილ ხარჯებში.

Delta-ს სტრატეგია ეფუძნება სამ მთავარ საყრდენს: ფლოტის მოდერნიზაცია, ოპერაციული ცვლილებები და მდგრადი საავიაციო საწვავის (SAF) მოცულობის გაზრდა.

Delta აქტიურად ანაცვლებს ძველ, ნაკლებად ეფექტურ თვითმფრინავებს ახალი თაობის მოდელებით. 2025 წელს ავიაკომპანიამ 35-ზე მეტი ახალი თვითმფრინავი მიიღო, რამაც საშუალო საწვავის ეფექტურობა შეცვლილ მოდელებთან შედარებით დაახლოებით 25%-ით გაზარდა.

Delta-მ 20 Airbus A350-1000-ის შეკვეთა უზრუნველყო, რომელთა მიწოდება 2026 წლიდან დაიწყება. ეს ფართოფუზელა თვითმფრინავები 20-25%-ით უფრო ეკონომიურია, ვიდრე Boeing 767 და 777.

ავიაკომპანია თანამშრომლობს JetZero-სთან „შერეული ფრთის კორპუსის“ (Blended Wing Body) თვითმფრინავის შესაქმნელად, რომელსაც შეუძლია საწვავის მოხმარება 50%-მდე შეამციროს. ასევე, პარტნიორობს ჰოლანდიურ სტარტაპ Maeve Aerospace-თან ჰიბრიდულ-ელექტრო რეგიონული თვითმფრინავის შესაქმნელად, რომელიც 40%-ით უფრო ეფექტური იქნება.

გარდა ფლოტის განახლებისა, ავიაკომპანიის „ნახშირბადის საბჭომ“ (Carbon Council) შეიმუშავა ტაქტიკური ცვლილებები საწვავის მყისიერი ეკონომიისთვის:

  • APU-ს შემცირება: დამხმარე ენერგეტიკული დანადგარების (APU) გამოყენების შემცირება მიწაზე ელექტროენერგიის სასარგებლოდ.

  • ძრავების გაწმენდა: ძრავების ქაფით რეცხვის ახალი მეთოდის დანერგვა, რაც ზრდის თერმულ ეფექტურობას.

  • წევის შემცირება: გაუმჯობესებული ფრთების დაყენება და დაშვების სპეციალური ტექნიკის გამოყენება Boeing 717-ის ფლოტზე.

მიუხედავად ინდუსტრიაში არსებული მიწოდების შეფერხებებისა, Delta-მ 2025 წელს SAF-ის გამოყენება 50%-ით გაზარდა 2024 წელთან შედარებით (დაახლოებით 13 მილიონიდან 20 მილიონ გალონამდე).

მიუხედავად პროგრესისა, SAF-ი ამჟამად 2-დან 5-ჯერ უფრო ძვირია, ვიდრე ჩვეულებრივი საწვავი, ხოლო გლობალური წარმოება საერთო მოთხოვნის 0.5%-ზე ნაკლებსშეადგენს. Delta-ს მიზანი, 2030 წლისთვის 10% SAF-ის გამოყენება, ჯერ კიდევ ამბიციურად რჩება.