ამერიკულმა აეროკოსმოსურმა გიგანტმა Boeing-მა კიდევ ერთხელ გადადო თავისი ფართოფიუზელაჟიანი ლაინერის, 777X-ის, პირველი მიწოდების თარიღი 2027 წლამდე და ამ პროგრამის გამო $5 მილიარდის ზარალი მიიღო. ეს კომპანიისთვის მორიგი სერიოზული შეფერხებაა.
777X-ის პროგრამა გადამწყვეტია Boeing-ის გრძელვადიანი სტრატეგიისთვის. თუმცა, სერტიფიცირებისა და წარმოების მუდმივმა შეფერხებებმა მიწოდების ვადები წლებით გადაწია, რამაც მთლიანი ზარალი პროგრამაზე $15 მილიარდს გადააჭარბა. ეს სიტუაცია უპირატესობას აძლევს კონკურენტ Airbus-ის A350 მოდელს, მაშინ როცა საერთაშორისო მოგზაურობაზე მოთხოვნა იზრდება.
Boeing-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა, კელი ორტბერგმა, განაცხადა, რომ კომპანია გრაფიკს ჩამორჩება და “მთელი სამუშაო” დარჩენილია თვითმფრინავის სერტიფიცირებისთვის.
ტესტირების ხანგრძლივობა: კომპანიამ უკვე ჩაატარა 4,000 საათზე მეტი ფრენის ტესტირება, რაც ორჯერ აღემატება ტიპური პროგრამისთვის საჭირო დროს.
დამატებითი ზარალი: ანალიტიკოსები ელოდნენ პროგრამაზე ზარალს, მაგრამ $5-მილიარდიანი მოცულობა მოლოდინს გადააჭარბა. ეს ზარალი ასევე მოიცავს მომხმარებლებისთვის დაგვიანების გამო დაკისრებულ ჯარიმებს.
ექსპერტების შეფასებით, მიუხედავად იმისა, რომ ზარალი ფინანსურად დამანგრეველი არ არის, ის „კითხვებს აჩენს სამომავლო სიურპრიზების შესახებ“. ორტბერგის განცხადებით, ეს მასშტაბური ზარალი ერთჯერადია და მიზნად ისახავს მომავალი მიწოდების ჯაჭვის პოტენციური პრობლემების პრევენციას.
777X-ის მუდმივი დაგვიანება სერიოზულ პრობლემებს უქმნის ავიაკომპანიებს. მაგალითად, Lufthansa უკვე დიდი ხანია აკრიტიკებს Boeing-ს იმის გამო, რომ შეფერხებები ხელს უშლის მათ მოძველებული ფლოტის განახლებასა და საწვავის ხარჯების შემცირებაში.
მიუხედავად პროგრამის გამო დიდი ზარალისა, Boeing-ის თავისუფალი ფულადი ნაკადიკვარტალშიპირველად 2023 წლის შემდეგ დადებითი გახდა ($238 მილიონი). ამას ხელი შეუწყო აშშ-ის იუსტიციის დეპარტამენტთან მიღწეულმა შეთანხმებამ, რის შედეგადაც კომპანიამ $700 მილიონის ოდენობის ჯარიმა აიცილა თავიდან, რაც 737 MAX-ის კატასტროფებთან იყო დაკავშირებული.












